وزیر آموزش و پرورش گفت: تامین سوخت مورد نیاز سرویس‌های مدارس کشور به وزارت نفت ارسال شده که پس از بررسی‌های لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کارت‌های سوخت لحاظ می‌شود.

سوخت سرویس‌های مدارس کشور تامین شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن حاجی‌میرزایی روز شنبه در حاشیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی در قزوین به خبرنگاران گفت: سهمیه سوخت بنزین سرویس‌های مدارس براساس مسافت طی شده، جهت تامین سهمیه مورد نیاز آن‌ها ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: سهمیه در نظر گرفته شده از روز آغاز سهمیه‌بندی برای خودرو‌های سرویس مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی - اسلامی اظهار داشت: این موضوع نقطه آغاز شکل‌گیری کودکان و دانش‌آموزان است و اینکه آنان چه درک و شناختی از خود خواهند داشت و این درک باید متناسب و هماهنگ با فرهنگ ایرانی - اسلامی نیز باشد.

حاجی‌میرزایی مهمترین دوره تربیت دانش‌آموزان را از دوره پیش دبستانی دانست و افزود: در این سن با توجه به شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان، آموزش و پروش نیز رسالت دارد تا جریان یادگیری را به گونه‌ای سامان دهد تا درک کودکان نسبت به سرزمین و فرهنگ آن‌ها تقویت شود.

او، با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین ۱۱ حوزه یادگیری و ۶ زیرگروه برای آموزش هویت ایرانی - اسلامی دانش‌آموزان تدوین شده، تصریح کرد: برای معلمان نیز کلاس‌های آموزشی و توجیهی برگزار شده است.

وزیر آموزش و پروش اظهار داشت: دوره‌های آموزشی متعددی طی سال‌های گذشته برای هویت ایرانی اسلامی برگزار شده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند گام‌های موثرتری خواهیم بود.

حاجی میرزایی یادآور شد: بدون هدف‌گذاری و جامعه هدف نمی‌توان مسیر تعلیم و تربیت را به سمت تقویت هویت ایرای اسلامی پیش برد.

سخنرانی در همایش هویت کودکان ایرانی - اسلامی و افتتاح نمایشگاه هویت کودکان ایرانی- اسلامی در سرای سعدالسلطنه از جمله برنامه‌های حاجی میرزایی در سفر به استان قزوین است.

رعایت استاندارد‌های فرهنگی‌و آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در قزوین تا کید کرد: خط قرمز ما استاندارد‌های فرهنگی‌و آموزشی است و باید شادترین و جذاب‌ترین معلمان را برای این دوره قرار دهیم.

رعایت استاندارد‌های فرهنگی‌و آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش افزود: برگزاری‌ این همایش ادای دینی به انقلاب و ارمان‌های شهداست.

او اضافه کرد:گوهر نابی در دستان معلمان است که پایداری ابدی دارد و باید خود را تجهیز کنیم و در این میدان قدم بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هویت واقعی محصول تعاملاتی است که جامعه و معلم منتقل می‌کند رسالت آموزش و پرورش ساماندهی ادراکات ماست تا دانش آموزان بتوانند درست ببینند و بشنوند.

او افزود: با دو نقطه آغازین روبرو هستیم، اینکه تحول در کشور از آموزش آغاز می‌شود و این موضوع آینده کشور را رقم می‌زندو خانواده اصلی‌ترین رکن شکل دهنده دانش اموزان است.

حاجی میرزایی، ماموریت انجمن اولیا و مربیان را تکمیل دوره هویت شخصیتی کودکان دانست و گفت:خانواده‌ها از روز نخستین باید به فکر شکل گیری هویت فرزندانشان باشد ما در دوره پیش دبستانی فاصله زیادی با این آرمان‌ها داریم.

او اضافه کرد: دوران پیش دبستانی باید مبتنی بر نشاط و شادمانی برای بچه‌ها باشد و در این دوره کوچکترین کوتاهی نباید باشد

حاجی میرزایی تاکید کرد: باید روی کیفیت و میزان یادگیری یک جامعه تمرکز کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوعی که این همایش به آن پرداخته موضوع بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت برای تبیین دقیق موضوع هویت در جامعه بالنده ماست.

او افزود: انقلاب اسلامی درصدد پیشرفت و تعالی این سرزمین است و برای عزتمندی ایران برنامه دارد.

رعایت استاندارد‌های فرهنگی‌و آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات متنوعی در کشور برای پیشرفت اقتصادی انجام می‌شود، اما سنگ بنا و نقطه آغازین این حرکت، به میزان و کیفیت یادگیری یک جامعه بستگی دارد.

حاجی میرزایی توضیح داد: نتیجه تلاش‌هایی که انسان‌ها برای ارتباط با طبیعت داشتند به پیدایش فناوری‌های مختلف منجر شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توانمندی‌های فناورانه توانستند رابطه انسان با محیط را بهبود بخشیدند.

او افزود: انسان‌ها به مدد ارتباط با طبیعت به تدریج بر طبیعت چیره شدند و این امر ادامه پیدا خواهد کرد و وقتی خواستند محیط اجتماعی شان را بهبود بدهند، نهاد‌های اجتماعی که اساس زندگی یک جامعه را تشکیل می‌دهند، شکل گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ارزیابی موفقیت کشور‌ها در ساماندهی مناسبات با طبیعت و مناسبات اجتماعی شکل می‌گیرد واگر امروز جوامع متفاوتی می‌بینیم، این تفاوت‌ها محصول مناسبات جمعی است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش نقطه اوج مناسبات جمعی انسان هاست و هویت یکی از محصولات و نتایجی است که در پرتو نهاد‌های جامعه شکل می‌گیرد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: تمایزات در کیفیت دیدن و شنیدن و ادراک کردن، در پرتو ذهن انسان‌ها شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی گفت: آن چیزی که انسان را از بالاترین مرتبه به پایین‌ترین وجه تنزل می‌دهد، کاهش درک انسان است.

او افزود: انسان‌ها در‌چارچوب‌های ذهنی عمل می‌کنند و سبک زندگی ما برگرفته از ادراکات ماست.
هویت یک شناسه و وجه تمایز انسان هاست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درک انسان‌ها از خودشان در همان بستر اجتماعی شکل می‌گیرد و آن فهمی که جامعه به ما منتقل می‌کند تقش اساسی در تکمیل شخصیت ما دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تمبر همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی رونمایی کرد.

رعایت استاندارد‌های فرهنگی‌و آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های حوزه پیش دبستانی در سرای سعدالسطلنه و نمایشگاه آداب و رسوم اقوام و سنت‌ها استان‌ها در پارک علم و فناوری، حضور در گردهمایی شورای معاونان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان قزوین است.

این همایش فردا با حضور خانم حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سالن همایش‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پایان می‌رسد.

نخستین همایش هویت کودکان ایران اسلامی پارسال به میزبانی استان یزد برگزار شد.

دومین همایش ملی کودکان ایرانی اسلامی از امروز به مدت ۲ روز در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار