معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت تمامی داروها به صورت پیش فرض در سامانه تی تک قابل مشاهده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت : سامانه تی تک کاربرد‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها قیمت دارو است و مهمترین بخش این سامانه بررسی اصالت، رهگیری و ردیابی داروهاست.

او به همشهریان توصیه کرد که بر روی پوشش دارو‌ها به ویژه دارو‌های وارداتی برچسبی وجود دارد که اگر پوشش روی آن را با خراش ناخن پاک کنید زیر آن عددی ۱۶ رقمی وجود دارد که با ارسال این عدد به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ می‌توان اطلاعات اصالت و قیمت دارو را دریافت کرد.

قائدی بیان کرد: تمامی محصولات سلامت محور در بدو ورود شناسه اولیه شان را در سامانه ثبت می‌کنند و در صورت استعلام از این طریق بر اساس همان اطلاعات اولیه که مجوز ورود یا تولید گرفته‌اند به مصرف‌کننده اطلاع‌رسانی می‌شود.

او از مردم استان خواست که از اپلیکیشن تی تک (ttac) استفاده کنند، زیرا که توانمندی‌های متعددی دارد، یکی از آن‌ها اصالت دارو است که با همان کد ۱۶ رقمی امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم می‌توانند اپلیکیشن موبایلی سامانه تی تک را از سامانه ttac.ir گوشی تلفن همراه خود به صورت رایگان نصب کنند.

او ابراز داشت: با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و چاپ ممکن است میان قیمت روی جعبه دارو و قیمت مصوب تفاوتی وجود داشته باشد، اما ملاک اصلی قیمتی است که در سامانه تی تک ثبت شده و حتی بیمه‌ها هم بر اساس این قیمت عمل می‌کند.

قائدی تصریح کرد: همشهریان چنانچه میان قیمت عرضه دارو در داروخانه و قیمت مندرج در سامانه تیتک اختلافی مشاهده کردند، می‌توانند به داروخانه مراجعه کنند یا به ناظران حوزه بهداشت و درمان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش دهند تا در صورت تخلف برخورد لازم صورت گیرد.

۸۰ باب داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مورد دولتی و مابقی نیز خصوصی است.
انتهای پیام/غ

مشاهده قیمت تمامی داروها در سامانه تی تک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.