رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: نقشی که فعالان عرصه دامپزشکی در سلامت مردم ایفا می‌کنند به خوبی دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در همایش بزرگداشت روز دامپزشکی در فرخشهر، دیده نشدن و شنیده نشدن حرفه دامپزشکی را از چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: به همین علت ۹۴ درصد خانواده دامپزشکی کشور خواهان انتقالی به وزارت بهداشت هستند.

او افزود: فعالان عرصه دامپزشکی بارها خواهان انتقالی به دیگر حوزه‌ها هستند در حالی که چنین وضعیتی در کشور‌های دیگر جهان وجود ندارد.

صفری تصریح کرد: همکاران ما در حرفه دامپزشکی به علت شنیده نشدن، گریزان به حوزه‌های دیگر هستند که انتظار داریم مطالبات و دغدغه‌های ما از سوی نمایندگان مجلس شنیده شود تا شاهد بهبود چنین وضعیتی باشیم.

او با بیان اینکه حرفه دامپزشکی مبتنی بر سلامت است، اظهار داشت: نقشی که فعالان عرصه دامپزشکی در سلامت مردم ایفا می‌کنند به خوبی دیده نمی‌شود و یا اگر هم دیده شود بسیار زود فراموش می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با انتقاد نسبت به ابلاغ نشدن تعرفه‌های جدید به این سازمان از پایان سال ۹۶ تاکنون، افزود: انتظار داریم هرچه سریع‌تر تعرفه‌های جدید به دامپزشکان ابلاغ شود چرا که با تعرفه‌های کنونی تداوم فعالیت این افراد امکانپذیر نیست و نمی‌توانند پاسخگوی معیشت خود باشند.

صفری همچنین به ظرفیت‌های حوزه دامپزشکی و دامپروری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: دامپزشکی این استان آینده خوبی دارد و ما هم تکلیف داریم که به رشد و توسعه این استان و سایر استان‌ها کمک دهیم.

انتهای پیام/خ

برگزاری همایش بزرگداشت روز دامپزشکی در فرخشهر

برچسب ها: دامپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار