مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تولیدات مددجویان این نهاد در حوزه میوه‌های خشک شده و گلیم صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان گفت: تولیدات مددجویان این نهاد در حوزه میوه‌های خشک شده و گلیم به چهار کشور لهستان، اتریش، آلمان و روسیه صادر می‌شود.

مومنی اضافه کرد : قرار است تا پایان امسال ۶۰ تخته گلیم از تولیدات مددجویان این نهادن به کشور لهستان صادر شود که در این رابطه تفاهم نامه‌ای با یکی از راهبران شغلی امضا رشده است.

او با بیان اینکه کمیته امداد قزوین در حوزه خشک کردن میوه جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود، افزود: مددجویان استان روزانه ۲ تن میوه را خشک می‌کنند و تولیدات آن‌ها آماده صادرات به کشور‌های لهستان، اتریش، آلمان و روسیه است.

 مدیرکل کمیته امداد استان  گفت : تاکنون ۵۰ دستگاه میوه خشک کن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد داده شده است و هر خانواده به ازای خشک کردن ۴۰ کیلوگرم میوه برای ۲۵ روز کاری ۱۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کند.

مومنی، قیمت هر دستگاه میوه خشک کن را ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد وادامه داد: در تلاشیم تعداد دستگاه‌های میوه خشک کن در بین مددجویان را به ۵۰۰ دستگاه برسانیم و برای این کار هم صندوق امداد ولایت تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.

او خاطرنشان کرد: جامعه هدف اشتغال و توانمندی کمیته امداد استان در نقاط روستایی متمرکز شده است و تلاش داریم برنامه‌های اقتصادی و اشتغال را در این نواحی بیش از پیش اجرا کنیم.

کمیته امداد استان قزوین از ۳۰ هزار خانوار حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ک

تولیدات مددجویان قزوین  به لهستان، اتریش، آلمان و روسیه صادر می‌شود

 

برچسب ها: کمیته امداد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.