مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بازار منطقه‌ای گل زعفران حلقه مفقوده رونق این محصول در گناباد است که هم افزایی بیشتر سایر بخش‌های دست اندرکار را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های خاص این شهرستان در تولید زعفران، بازار منطقه‌ای گل زعفران حلقه مفقوده رونق این محصول در گناباد است که هم افزایی بیشتر سایر بخش‌های دست اندرکار را می‌طلبد.

او تصریح کرد: گناباد با برخورداری از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت زعفران از مناطق مستعد تولید این محصول در خراسان رضوی و کشور به شمار می‌رود و طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و پژوهشگران از بین زعفران تولیدی ۸۵ نقطه کشور زعفران گناباد از نظر عطر و طعم از کیفیت بالاتری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با توجه به کیفیت زعفران تولیدی گناباد و از طرفی همزمانی برداشت محصول این شهرستان با شهرستان‌های همجوار خراسان رضوی و خراسان جنوبی، گناباد با برنامه ریزی صحیح قابلیت تبدیل به قطب تولید گل زعفران در این منطقه را دارد.

حسین زاده افزود: ثبت نظام آبیاری مبتنی بر قنات روستای سنوی گناباد توسط سازمان خوار و بار کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) بیانگر اصالت و کیفیت مطلوب زعفران این شهرستان است و باید از این ظرفیت برای شناساندن محصول زعفران این شهرستان در سطوح ملی و بین المللی بیشتر بهره گرفت.

او ادامه داد: بازار سنتی فروش گل زعفران در روستای سنوی گناباد از قدیم و سال‌های بسیار دور مشتریانی از شهرستان‌های همجوار نظیر تربت حیدریه داشته است و متقاضیان از شهرستان‌های همجوار برای خرید این محصول مراجعه می‌کردند، ولی هم اینک این بازار باید از نظر کمی و کیفی توسعه یابد و به قطب عرضه این محصول تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: برداشت زعفران در گناباد از دهم آبان ماه آغاز شده است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۲ تن زعفران از این اراضی تولید و برداشت شود و از هر ۸۵ کیلوگرم گل زعفران به طور معمول یک کیلو زعفران خالص برداشت می‌شود و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه جمع آوری و استحصال زعفران این شهرستان در سال زراعی98 خواهد بود.

انتهای پیام//ف.س
 

بیش از ۱۲ تن زعفران از اراضی گناباد برداشت خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار