مدیر سازمان تعاونی روستایی گفت: خرید تضمینی زعفران به منظور حمایت از کشاورزان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاونی روستایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خرید تضمینی زعفران همراه با ابلاغ دستور العمل‌ها و جداول خرید با هزار میلیارد تامین اعتبار آغاز شده است.

او تصریح کرد: ۶۷۱ تشکل از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی، تولید و تعاونی‌های کشاورزی تخصصی مشغول خدمات رسانی به بخش کشاورزی اند که خرید‌های تضمینی یکی از مجموعه فعالیت‌های تشکل هاست.

مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان رضوی با اشاره به خرید ۸ تن زعفران به صورت تحویل موقت از کشاورزان گفت: از هر محموله تقریبی کشاورز ۲ نمونه ۵ گرمی شاهد و نمونه آزمایشگاهی گرفته می‌شود و با جدول استاندارد ملی استان سنجیده شده و چنانچه مورد تایید نباشد محصول به کشاورز مسترد می‌شود و هزینه‌های آزمایش که در حدود ۱۵۰ هزار تومان است نیز از کشاورز گرفته می‌شود.

ناصری مقدم افزود: نرخ زعفران پوشال رشته‌ای معمولی با قیمت هر کیلو ۸۲۰۰، پوشال رشته‌ای درجه یک ۹ میلیون تومان، رشته‌ای شبه نگین ۹ هزار پانصد میلیون و نگین ۱۰ هزار ۵۰۰ میلیون تومان است و تا تاریخ ۳۰ / ۹ خرید ادامه دارد.
 

امکان فعالیت کشاورزان در بازار بورس


او با اشاره به این که خرید به ۲ نحو صورت می‌گیرد ادامه داد: نوع اول خریدحمایتی است که به شکل فیزیکی صورت می‌پذیرد ونوع دوم شرکت درسپرده کالایی و تالار بورس هست که بدین منظور ۵ انبار اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر سازمان تعاونی روستایی خراسان رضوی گفت: کشاورز محموله خود را وارد تالار بورس می‌کند و پس از دریافت رسید سپرده کالایش و پس از آزمایش محصول در محیطی نگهداری میشود و دربازار بورس عرضه می‌شود و اگر در بورس بالاتر از خرید حمایتی به فروش رفت پس از فعالیت در بازار بورس با پرداخت سهم تعرفه مقدار فروش رفته به او پرداخت می‌شود.

انتهای پیام//م. پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.