وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با همه کاستی‌ها و تمام فشار‌های دشمن برای به زانو درآوردن کشور، تا پایان سال هر هفته ۵۰ طرح بهداشتی درمانی در نقاط کمتر برخوردار کشور به بهره برداری خواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید نمکی وزیر بهداشت پنجشنبه‌شب در آیین افتتاح موسسه نیکوکاری کاشانه مهر در کاشان، بااشاره به اینکه دولت تدبیر و امید روز‌های سختی را گذرانده است، گفت: سال ۹۸ سخت‌ترین سال کشور پس از انقلاب اسلامی است که کشور اداره می‌شود.

او با تاکید بر اینکه من فردی سیاسی نیستم، افزود: دکتر روحانی با نفت زیر ۳۰ دلار، دولت را تحویل گرفت و بدهی را نیز زمانی که نفت بالای ۱۲۰ دلار بود، پرداخت تا آبروی نظام و کشور حفظ شود.

کاهش میزان کسری دارویی کشور

به گفته او، هم اکنون میزان کسری دارویی کشور یک سوم مشابه سال گذشته است و تا پایان سال کوچکترین کمبودی در خصوص دارو‌های اساسی و دارو‌های خاص و بیماری‌های صعب‌العلاج و همچنین تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: برای تامین مواد اولیه کارخانه‌های داروسازی کشور تا پایان تیر سال آینده نیزهیچ مشکلی وجود ندارد.

او با اشاره به کمک افراد خیر برای توان‌یابان کشور، تاکیدکرد و گفت: همه کار‌های بزرگ دنیا را عشق آفریده است و حتی عبادت بدون عشق نیز معنی ندارد و بدون عاشقی نمی‌توان به خدا نیز عشق ورزید.

استفاده از استعداد‌های معلولان برای انجام کار‌های بزرگ

نمکی برخی استعداد‌های معلولان رای یادآور شد و گفت: با این استعداد‌ها کار‌های بزرگی را می‌توان در جامعه انجام داد و خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند نباید غم و غصه داشته باشند، چون آن‌ها دارای توانمندی و استعداد‌های ویژه هستند.

او اظهار داشت: موسسه‌های نیکوکاری افزون بر آنکه تاکنون توانسته‌اند توانمندی معلولان را به جامعه معرفی کنند، خانواده‌های آن‌ها را نیز از یک مشکل روح‌افزا و توان‌فرسا به سوی آرامش سوق داده‌اند.

 

نقش حاکمیتی نهاد‌های درمانی و پیش گیرنده کاهش معلولیت‌ها است

به گفته او، نقش حاکمیتی در کشور اعم از وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کاهش معلولیت که باعث آسیب رساندن به جسم و روح قبل از تولد و پس از آن می‌شود، است.

وزیر بهداشت ارائه راه‌کار‌های حمایتی برای توان‌یابان را نیز یادآور شد و افزود: در دولت تدبیر و امید با وجود تنگنا‌های بودجه در سازمان بهزیستی کشور کار‌های بسیار بزرگ و مناسبی ساماندهی شده است.

نمکی، تصریح کرد: هیچ دولتی در جهان به تنهایی مشکل گشای گروه‌های آسیب‌پذیر نیست و باید مردم و خیران کمک کنند تا قشر آسب پذیر حمایت شوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: وزارت بهداشت ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار