تلویزیون اسپانیا در اعتراض به نقض حقوق بشر در عربستان، محل برگزاری سوپرجام اسپانیا، پخش این مسابقات را تحریم کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سوپر جام اسپانیا از امسال به مدت سه سال در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، اما تلویزیون دولتی اسپانیا (RTVE) روز پنجشنبه اعلام کرد به این دلیل که در عربستان سعودی "حقوق بشر رعایت نمی‌شود"، در مزایده حق پخش این بازی‌ها شرکت نخواهد کرد.

اتحادیه فوتبال اسپانیا (RFEF) روز دوشنبه اعلام کرد این مسابقات چهار تیمی برای نخستین بار در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

ورزشگاه ملک عبدالله جده بر خلاف تاریخ سنتی پیش فصل خود در ماه آگوست، در اوایل ژانویه میزبان این مسابقات چهار تیمی خواهد بود.

بارسلونا قهرمان لالیگا مقابل اتلتیکو مادرید و والنسیا قهرمان کوپا دل ری با رئال مادرید بازی خواهند کرد. فینال هم در تاریخ ۱۲ ژانویه برگزار خواهد شد.

یک منبع RTVE به خبرگزاری گفت: "ما احساس می‌کنیم نباید برای سوپر جامی که در جایی برگزار می‌شود که حقوق بشر رعایت نمی‌شود، شرکت نکنیم. "

او افزود:"نگرانی خاصی درباره حقوق زنان وجود دارد. "

مزایده فروش حقوق رسانه‌ای این رقابت از روز سه شنبه شروع شد. پیش بینی می‌شود اتحادیه فوتبال اسپانیا از فروش حق پخش این رویداد ۳۰ میلیون یورو در سال درآمد کسب کند.

لوئیس روبیالس، رئیس اتحادیه فوتبال اسپانیا گفت که زنان برای تماشای مسابقات اجازه خواهند داشت و این اتحادیه متعاقباً به فدراسیون فوتبال عربستان سعودی کمک می‌کند تا یک لیگ محلی برای بانوان ترتیب دهد.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، اخیراً اصلاحاتی را ارائه داده است از جمله اجازه برگزاری کنسرت‌ها، بازگشایی سینما‌ها و لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان.

اما گروه‌های حقوق مدنی شکایت دارند که یک سال پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف دولت توسط یک تیم سعودی که به استانبول فرستاده شده بودند، هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. آن‌ها همچنین از شکنجه، بازداشت‌های غیرقانونی و محاکمه ناعادلانه منتقدین از جمله فعالان زن و روزنامه نگاران در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده اند.

اتحادیه فوتبال اسپانیا به دلیل تصمیم برای انتقال این مسابقات به عربستان سعودی، خصوصاً از سوی بازیکنان زن فوتبال، مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اعتراض فوتبالی تلویزیون اسپانیا به نقض حقوق بشر درعربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار