محمود زاده گفت: طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

ارزش اقتصادی ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی طرح اقدام ملی مسکنبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمود زاده معاون امور مسکن وزارت راه و شهر‌سازی گفت: طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور طراحی شده است و تمام عوامل مرتبط با جایگاه و حدود مسئولیت در آن در نظر گرفته شده است؛  بیش از ۵۰ درصد سبد خانوار و ۳۰ درصد از صنعت کشور مرتبط با صنعت ساختمان است پس نیاز به تعیین نقش بازیگران و دست اندرکاران این حوزه وجود دارد.

او ادامه داد: راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک وظیفه‌ای قانونی بود که از سال ۹۴ بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن گذاشته شده بود و  در چند ماه گذشته در وزارت راه و شهر‌سازی پی‌گیری شده است؛ با راه‌اندازی این سامانه تمامی واحدهای مسکونی کشور با جزئیات مهم در حوزه‌های اقتصادی و شهرسازی ثبت خواهند شد تا برای برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مختلف آمادگی بیشتری در کشور وجود داشته باشد.

او با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای نظام اجاره داری حرفه‌ای گفت: پیش از این ایران کشوری با اتکا به اقتصاد نفتی بود پس و با تسهیلات و یارانه خلا‌ءها را پر می‌کردیم اما با تغییرات به وجود آمده باید روند جدیدی را در کشور پیگیری کنیم.

محمودزاده بیان کرد: از حدود یک سال پیش ۴۸۴ هزار واحد از طرح مسکن مهر باقی‌مانده بود؛ در طول این یک سال ۱۵۵ هزار واحد تقدیم متقاضیان شده است همچنین ۱۲۰ هزار واحد از نظر ساختمانی به اتمام رسیده و به همراهی دستگاه‌های خدماتی برای تکمیل انشعابات دارد؛ ما بقی واحدها هم تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی گفت: طی سه ماه گذشته اقدامات اجرایی برای این طرح آغاز شده و از شنبه گذشته سامانه این طرح شروع به ثبت نام کرد.

او با اشاره به هدفگذاری ۴۰ میلیون متر مربع زیربنا  و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تاکید کرد: این طرح دارای حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی در زمینه اجرا خواهد بود که با احتساب ۷ هزار هکتار مساحت و ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان عرصه‌ای که توسط وزارت راه و شهر‌سازی در اختیار این طرح قرار گرفته است؛ این طرح حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی ایجاد خواهد کرد که با همراهی بخش خصوصی پیگیری‌ می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار