کاپیتان تیم ملی تنیس از ۱۲ سالگی عضو تیم ملی شده و کارنامه درخشانی با عناوین مختلف دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تنیس روی میز ورزشی است که در آن ۲ یا ۴ بازیکن مشارکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد که با بهره‌گیری از آن به توپ ضربه می‌زند. در وسط میز یک تور قرار دارد و برخورد توپ با آن تابع قوانین خاصی است. توپ در این ورزش سبک و توخالی است.  

تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی همین ورزش که در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد اداره می‌شود و از سال ۱۹۸۸  به ورزش‌های المپیک اضافه شد.   به خوردن توپ به تور، هنگام زدن سرویس نت می‌گویند.

کاپیتان تیم ملی تنیس کارنامه درخشانی دارد

فواید تنیس روی میز این است که در موقع بازی کردن تمام اجزای بدن در حال حرکت هستند؛ دست، پا، انگشتان دست، سر، چشم و اندام در حال حرکت هستند این بازی باعث می‌شود که تحرک شما بسیار زیاد شود و ۲ نیمکرهٔ مغز به‌طور هم‌زمان با هم کار کنند و همچنین برای مخچه مفید است.

با کاپیتان تنیس تیم ملی برای آشنایی بیشتر با این ورزش به گفت و گو پرداختیم.

خودتان را معرفی کنید؟

افشین نوروزی هستم متولد سال ۱۳۶۴ و ساکن شهر اهواز

از چه سالی ورزش را آغاز کردید؟

از ۶ سالگی ورزش پینگ پنگ را در باشگاه نفت اهواز آغاز کردم و ۲۸ سال در این رشته فعالیت دارم.

کارنامه درخشان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز / افتخارات بزرگی را در مسابقات قهرمانی سوئد کسب کردم

اولین مربی ورزشی خود را به خاطر دارید؟ 

اولین مربی ورزشی من در باشگاه نفت حسین چهار لنگ، علی سلیمانی و نعمت خاکسار بود.

از بچگی با برادر بزرگ ترم به سالن پپنگ پنگ می‌رفتم و از نزدیک تمرینات او را تماشا می‌کردم علاقه‌مند شدم و خودم این ورزش را انتخاب کردم.

از چند سالگی به عضویت تیم ملی در آمدید؟

در سن ۹ سالگی قهرمان نونهالان و دبستان‌های کشور شدم و مقام آورری من آغاز شد در سن ۱۲ سالگی به عضویت تیم ملی جوانان در آمدم و برای مسابقات آسیایی جوانان به هندوستان اعزام شدم.

میزان تحصیلات شما چیست؟

تحصیل را ادامه دادم و در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفتم و درمقطع لیسانس رشته تربیت بدنی را در دانشگاه تهران ادامه دادم همچنین  کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت اماکن و تاسیسات در همان دانشگاه اخذ کردم.

کارنامه درخشان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز / افتخارات بزرگی را در مسابقات قهرمانی سوئد کسب کردم

الگوی ورزشی شما چی کسی بود؟

الگوی ورزشی من در کودکی یک بازیکن فرانسوی به نام باتین بود که توانست نایب قهرمان جهان شود. از لحاظ تکنیکی فیلم‌های مسابقات او را می‌دیدم بازیکن چپ دست خوبی بود.

در چه تیم های داخل کشور فعالیت کردید؟

در تیم‌های داخلی مانند نفت اهواز، نفت آبادان صندوق ضمانت تهران، مخابرات تهران دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندر امام خمینی شرکت کردم و با پتروشیمی به ۴ سال قهرمانی لیگ برتر ایران شدیم.

در چه مسابقاتی شرکت کردید؟

در مسابقات داخلی استان، وزارت نفت، در سطح کشور و برون مرزی زیادی شرکت کردم و در رده‌های سنی مختلف ایران مقام‌های متعددی کسب کردم و افتخار بزرگ ورزشی من در هر رده سنی که بودم در یک رده بالاتر نیز مسابقه می‌دادم و قهرمان می‌شدم.

از چه سالی کاپیتان تیم ملی تنیس شدید

در سن ۱۷ سالگی در تیم ملی بزرگسالان اولین مسابقات آسیایی به تایلند اعزام شدم بیش از ۸ بار در مسابقات آسیایی و ۱۲ مرتبه در مسابقات جهانی را کسب کردم و در تاریخ پینگ پنگ کشور رکوردار هستم و بیشترین حضور را در تنیس روی میز دارم ۳ دروه در مسابقات آسیایی گوانژو،   اینچئون و جاکاراتا شرکت کردم و به عنوان کاپیتان تیم ملی حاضر شدم.

در مسابقات قهرمانی جهان در سوئد حاضر شدم و توانستیم برای اولین بار به دسته برتر جهان صعود کنیم و این افتخار خیلی بزرگی بود. مقابل تیم آمریکا، هلند، اکراین، پرتوریکو و اسپانیا برای اولین بار در تاریخ پینگ پنگ کشور بعد از انقلاب اسلامی به مسابقات دسته برتر جهان صعود کنیم.

چند مدال از مسابقات ورزشی کسب کردید؟

مقام‌های بین المللی زیادی را کسب کردم و در رده سنی جوانان قهرمان آسیایی میانه شدم در رده بزگسالان نیز در سال ۲۰۰۳ مسابقات کشور‌های اسلامی عنوان طلا را از آن خود کنم و مقام قهرمانی را در مسابقات آسیا میانه در رده سنی بزرگسالان را کسب و سهمیه المپیک ۲۰۰۸ پکن (به عنوان تنها نماینده آسیا میانه) بود که جواز آن را کسب کردم.

توصیه شما به علاقه‌مندان به این رشته ورزشی چیه؟

عوامل زیادی برای موفقیت وجود دارد شامل تلاش ورزشکار، نظم و انضباط در تمرینات  و به شکل حرفه‌ای زندگی کند تاثیر زیادی دارد. تنیس روی میز استرس زیادی داره و باید ورزشکار تمرکز بالایی داشته باشد.

کارنامه درخشان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز / افتخارات بزرگی را در مسابقات قهرمانی سوئد کسب کردم

شما در رنکینگ کشور چه رتبه‌ای دارید؟

رنکینگ دوم ایران را دارم و پارسال رنکینگ اول داشتم.

وضعیت تنیس روی میز خوزستان چگونه است؟

تنیس روی میز خوزستان افت شدیدی داشت و مسئولان ورزشی ضعیف کار کردند و حمایت و نظارت کافی نداشته و هیئت تنیس خوزستان کار بازیکن سازی را به خوبی انجام نداد.

شهرستان ایذه، رامهرمز، سوسنگرد، باغملک، و دزفول تلاش برای بازیکن سازی می‌کنند و از امکانات اولیه خوبی برخوردار نشدند لازم است در استان بر فعالیت این هیئت نظارت کافی داشته باشد.

ما لیگ استانی در خوزستان نداریم و این یک ضعف بزرگی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.