دوره آموزشی زیست محیطی ویژه شکارچیان، برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اکبری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در اولین جلسه این کارگاه برگزاری اولین دوره آموزشی که با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از شکارچیان برگزار شد گفت: تجربیات خوب و مثبتی از نشست و تعامل با شکارچیان در دیگر استان‌های کشور به دست آمده و شکارچیان شناخت خوبی از وضعیت تنوع زیستی استان دارند.

او افزود: در گذشته بیش از ۱۸ هزار راس آهو و جبیر در دشت ها‌ی استان زیست می‌کردند که متاسفانه در حال حاضر جمعیت این گونه‌های ارزشمند به هزار راس هم نمی‌رسد و دیگر گونه‌های استان هم وضع بهتری نسبت به این گونه‌ها ندارند و ۸۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته قابل شکار را از دست داده ایم.

اکبری بر تعامل بین شکارچی و شکاربان برای جلوگیری از نابودی منابع زیستی استان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: متاسفانه اصول استفاده و کاربرد اسلحه برای برخی از افراد هنوز مشخص نشده و همین موضوع سهم بسزایی در تخریب محیط زیست و حیات وحش دارد.

امسال برای اولین بار در خراسان جنوبی صدور پروانه شکار منوط به حضور شکارچیان در کلاس‌های آموزشی است که این دوره‌های آموزشی در روز‌های ۲۵ و ۲۷ آبان در محل اداره کل محیط زیست و در ۲۵ آبان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

کلاسی برای شکارچیان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار