آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد درخواست‌ها برای نفت تا سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی (IEA) امروز چهارشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود روند رشد درخواست‌های جهانی برای نفت بخاطر بهبود راندمان سوخت و افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، تا سال ۲۰۲۵ با کاهش روبرو شود؛ اما احتمالا تا دو دهه آینده به حد نهایی خود نخواهد رسید.

آژانس بین المللی انرژی که در پاریس مستقر است و به کشور‌های غربی در خصوص سیاست‌های انرژی مشاوره می‌دهد، همچنین در چشم انداز خود تا سال ۲۰۴۰ اعلام کرده روند رشد درخواست‌ها برای نفت حتی در صورت کاهش چشمگیر در ۲۰۳۰ به بعد، افزایشی خواهد بود.

طبق پیش بینی این سازمان، درخواست‌ها برای نفت از ۹۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸، به حدود یک میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

این آژانس همچنین اعلام کرد کاهشی ملموس در درخواست‌ها برای نفت پس از سال ۲۰۲۵ حاصل خواهد شد؛ اما این مسأله منجر به رسیدن به حد نهایی خود در استفاده از نفت نمی‌شود؛ چرا که درخواست نفت برای بخش حمل و نقل، هوانوردی، بخش‌های پتروشیمی و کامیون‌ها هچنان افزایش داشته است.

آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی کرده ۳۳۰ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۴۰ در جاده‌ها حضور خواهند داشت. این رقم در گزارش چشم انداز سال گذشته این سازمان ۳۰۰ میلیون عنوان شده بود. این مقدار، سبب کاهش نفت به میزان ۴ میلیون بشکه در روز خواهد شد.

همچنین به نوشته این گزارش، بیشترین افزایش تولید نفت از سوی آمریکا-بزرگترین تولیدکننده کنونی نفت در جهان-در کنار عراق و برزیل خواهد بود. بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت خام آمریکا از ۶ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۸، به ۱۱ میلیون در سال ۲۰۳۵ خواهد رسید.

قیمت نفت نیز طبق این پیش بینی، باید طبق عرضه و تقاضا متوازن شود و تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ دلار برای هر بشکه و در سال ۲۰۴۰ به ۱۰۳ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار