رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان با حدود ۹ هزار و ۸۰۰ فرد سالمند، جزو سالمندترین شهرستان‌های استان کرمان است .

یاسر حاجی زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابک در حاشیه همایش تجلیل از افراد ۹۰ سال به بالای شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: این شهرستان با حدود ۹ هزار و ۸۰۰ فرد سالمند، در کنار جزو سالمندترین شهرستان‌های استان کرمان هستند.

او افزود: تغذیه سالم، آگاهی بالا و مهاجرت جوانان از شهربابک از دلایل سالمند بودن این شهرستان است.

یاسر حاجی زاده با بیان اینکه بهزیستی متولی خدمت به سالمندان است، افزود: برای ارائه خدمات بهتر و تخصصی نظیر بازتوانی اجتماعی و بازتوانی روانی و اجتماعی به سالمندان، از دو سال قبل بنیاد فرزانگان را راه اندازی کرده ایم.

او به همایش جشن نود ساله‌ها در شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی زیرمجموعه بازتوانی‌های اجتماعی می‌باشد که دورهمی‌ای برای سالمندان است و باعث فاصله گرفتن این قشر از گوشه گیری می‌شود.

او شناسایی افراد سالمند و تکمیل بانک اطلاعاتی فرزانگان را از اهداف برگزاری این آیین خواند و تصریح کرد: افراد با جذب در بنیاد فرزانگان شهربابک ارتباط برقرار می‌کنند، اگر مشکلی داشته باشند مطرح می‌کنند و ما در صدد رفع مشکلاتشان بر می‌آییم.

حاجی زاده تعداد افراد ۹۰ سال به بالا در شهربابک ۱۲۰ نفر برشمرد و اظهار داشت: ما در طرح توانمندسازی سالمندان، ۲۰ نفر از سالمندانی که از کار افتاده و نیازمند هستند را خدمات رسانی می‌کنیم.

او افزود: تیم خدمت در منزل سالمندان نیز به ۲۰ نفر دیگر از این عزیزان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ما در حال شناسایی و به روز کردن بانک اطلاعات سالمندان شهربابک هستیم، گفت: بر اساس نیاز سالمندان خدماتی نظیر مناسب سازی محیط زندگی آنان نیز ارائه می‌کنیم.

او به مناسب سازی محیط شهری شهربابک برای سالمندان توسط بهزیستی، شهرداری و بنیاد فرزانگان اشاره و اظهارکرد: این مناسب سازی برای دسترسی راحت‌تر سالمندان به خدمات شهری و عمومی انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهربابک همچنین معرفی این شهرستان به عنوان شهر دوستار سالمند خبر داد.

او با بیان اینکه شهر دوستار سالمند ویژگی‌های زیادی از جمله مسکن و حق دسترسی سالمندان به مکان‌های عمومی و نیز ارتباطات سالمندان دارد، تأکید کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید این ویژگی‌های را به حد مطلوب برسانیم.

انتهای پیام /ی

اجرای طرح توانمند سازی سالمندان در شهربابک

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار