همایش ائمه جمعه گیلان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، همایش ائمه جمعه استان گیلان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و آیت الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در سالن جلسات دفتر امام جمعه رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در همایش ائمه جمعه گیلان با تبریک ایام پر برکت ماه ربیع گفت: ائمه جمعه در انجام رسالت خود نیازمند تأسی از پیامبر (ص) هستند.

او با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی کشور باید بی توقع تلاش کرد، افزود: برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه باید با متانت عمل کرد و نباید خسته و دلسرد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حلم و بردباری ائمه جمعه در انجام رسالت حائز اهمیت است، اظهار داشت: ائمه جمعه نباید در مسیر رسالت خود خسته و دلسرد شوند بلکه باید با متانت و وقار وظایف خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری مسجد را معجزه پیامبر اعظم (ص) ذکر کرد و گفت: نماز جمعه و جماعت و همچنین حج در امتداد مسجد است.

او سیره نبوی را تنها راه تحقق گام دوم انقلاب دانست و افزود: در گام دوم انقلاب راهی جز اجرای سیره پیامبر اسلام نداریم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه گیلان معروف به دروازه ولایت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که گیلان نابغه پرور است ضمن اینکه شهدا سرمایه بزرگ این استان محسوب می‌شوند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان هم با بیان اینکه علما و ائمه جمعه همواره در حال جهادند، گفت: امامان جمعه استان به طور مستمر پای درد و دل‌های مردم می‌نشینند و پاسخگوی مشکلات اقشار مختلف مردم هستند که این جای تقدیر دارد.

او با بیان اینکه امامان جمعه پرچمدار حرکت‌های مردمی در جامعه هستند، افزود: ائمه جمعه گیلان به مردمی بودن مشهور هستند و مردم غالبا از عملکرد ائمه جمعه استان رضایت دارند.

انتهای پیام/ع

سیره نبوی؛ تنها راه تحقق گام دوم انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.