امام جمعه موقت تهران گفت: جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) راه سعادت را گم کرد و از آن روز گرفتاری‌ها بر امت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری نیرو‌های مسلح در روز ۲۸ صفر گفت: سالروز رحلت جانگداز پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبر امام مجتبی (ع) را به محضر حضرت بقیه العظم (عج) تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: از اجتماع معنا دار و پرشور و با صلابت و نورانی نیرو‌های مسلح و مردمی که در این محفل پر نور شرکت کردند قدر شناسی می‌کنیم.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) برای هدایت مردم و انجام رسالت الهی از جان گذاشت، بعد از ۲۳ سال تلاش خستگی ناپذیر در تمام میدان‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و .. اکنون به نقطه حساسی رسیده و عازم دیدار حق تعالی است، این لحظات بسیار سختی برای پیامبر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: پیامبر(ص) در این لحظات نگرانی‌هایی داشت، ایشان در مراسم حجه الوداع پیام اصلی که تضمین کننده ادامه راه امت است را به گوش همه مومنان رساند.

وی افزود: پس از مراسم گرفتن بیعت نشانه‌های نگران کننده در خصوص آینده امت اسلام بر پیامبر بیشتر دیده شد، نگرانی ایشان برای آینده امت در خصوص نفاق و نفوذ بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) از این نگران بود که فضا غبار آلود شود و امت اسلام به جاهلیت بازگردند، پیامبر مکرر می‌فرمود که نگران هستم که امتم گرفتار هوا‌های نفسانی و آرزو‌های دور و دراز شوند و از انجام حق و مسئولیت‌های بزرگ باز بمانند و از حق منحرف شوند.

وی افزود: پبامبر(ص) فرمود برای امتم از مبتلا شدن به خوش گذرانی‌ها و غفلت از انجام وظایف الهی نگران هستم، متاسفانه جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر به همین مصادیق مبتلا شد.


بیشتربخوانید: حضور ۲۰ هزار نفر از نیروهای مسلح در مراسم عزاداری ۲۸ صفر


حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهار کرد: مادامی که مردم با قرآن و ائمه در هم باشند به بی راهه منحرف نخواهند شد، از قرآن و عترت نباید جدا شد، تمام اسرار و نقشه خوشبختی در قرآن هست، قرآن را باید سرمشق زندگی خود قرار دهید.

او گفت: پیامبر فرمودند قرآن را با علی(ع)می‌شود شناخت، راه نجات شما این است که با قرآن محشور شوید؛ باید اهل مودت و معرفت باشید.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: اگر کسی اهل بیت را شناخت عاشقان خواهند شد، حاصل این شناخت مودتی است که جامعه انسانی در مسیر حقیقت قرار خواهد گرفت و از ائمه طبعیت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر قرآنی و اهل بیتی شوید، نجات خواهید یافت، افزود: جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) منحرف شد و خط سعادت را گم کرد و از آن روز گرفتاری‌ها بر امت آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: خدا را شاکریم که بعد از قرن‌‌ها پیروان پیامبر اکرم (ص) بر پیمان خود مانده‌اند و با امام راحل این مسیر را ادامه و سه دهه است که با امام حاضر و حکیم این راه را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه در برابر کفار شدید و محکم و در برابر مومنان با رئوفیت و مهربانی برخورد کنید، افزود: بشارت‌های بزرگ در راه است، باید بیشتر از قبل مراقب نفوذی‌ها، خط نفاق و بر خط الهی خود پایدار باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
می گن فقر که از ی دروارد میشه ایمان از دردیگر میرود شکم گرسنه این حرفا حالیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
كلا سرقت و قتل و طلاق و اين چيزا كه توي هر جامعه اي پيدا ميشه نبايد حواس ما رو از رسيدن به هدفمون پرت كنه
آخرین اخبار