زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در پایتخت با تاکید بر این نکته که در بحث آلودگی هوای پایتخت سهم مدیریت شهری سهمی ناچیز است، گفت: ابزار و ساز و کارها جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا در اختیار دیگر نهادهای پایتخت چون دولت و پلیس راهور است.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: مدیریت شهری از اندک ابزار قانونی خود برای کاهش و کنترل آلودگی هوا را به کار گرفته است و تمام خود را به کار گرفته تا این ظرفیت عملی شود.
صدراعظم نوری با اشاره به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا و معاینه فنی خودروها گفت: مدیریت شهری در شرایط اضطرار (افزایش آلودگی هوا) هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک را افزایش داد تا این افزایش هزینه موجب کاهش تردد در محدوده اجرای طرح کنترل آلودگی هوا شود.
او با تأکید بر اجرای دقیق قانون ممانعت از تردد خودروهای سنگین و دودزا بدون معاینه فنی در پایتخت اظهار کرد: پلیس راهور نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد و میتواند از ظرفیت قانونی خود برای جلوگیری از تردد کامیونهای دودزا در پایتخت استفاده کند.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا گفت: بزرگترین عامل در کاهش آلودگی هوا استفاده نکردن از خودروهای شخصی است که توسعه ناوگان حمل و نقل میتواند عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شود.
صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا در نشست هم اندیشی خود با پیروز حناچی شهردار تهران بر این نکته تأکید میشود که شهرداری از حقوق قانونی خود استفاده و کمکهای لازم را از دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اخذ کند، اظهار کرد: ما در مدیریت شهری به شهردار تهران موضوعات را مطرح میکنیم و این گونه نباید تصور کرد که شهردار تهران نشسته و در جهت دریافت حقوقی قانونی مدیریت شهری از دولت اقدامی نمیکند.
او تصریح کرد: امیدواریم هیئت دولت تعهدات خود را بر اساس قانون نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد.
انتهای پیام/