درفشه نسبت به اظهار نظر سردار رحیمی مبنی بر لغو یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا واکنش نشان داد.

امیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهار نظر دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر ورود یک‌جانبه پلیس برای تغییر در اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) گفت: ما در بحث حقوقی موضوعی را داریم و آن این است که هر فرد و نهادی که صحبت می‌کند باید برای نظر خود استدلال قانونی داشته باشد.

امیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر ما در بخش حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوییم پلیس نمی‌تواند یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را حذف و یا در آن تغییری ایجاد کند به دلیل آن است که می‌گوییم پلیس تنها ضابط قضایی و اجرا کننده قوانین بالادستی خود است.

درفشه تصریح کرد: این استدلال ما است که از لحاظ قانونی می‌گوییم پلیس نمی‌تواند به صورت یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا را لغو و یا در ساعت اجرای آن تغییری ایجاد کند، اما باید از نیرو‌های پلیس نیز این موضوع را پرسید که بر اساس چه استدلال قانونی می‌گویند ما یک‌جانبه طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را حذف می‌کنیم؟!


بیشتر بخوانید: اتمام حجت رئیس پلیس تهران با مسئولان شهری/ سردار رحیمی: طرح ترافیک جدید را خودمان تغییر می‌دهیم 


او ادامه داد: پلیس می‌تواند در حدود اختیار خود معبری را برای کوتاه مدت ببندد و یا برای کنترل ترافیک چراغ راهنمایی را به صورت دستی کند.

مدیر حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اجرای طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) زیر نظر پلیس راهور است و اگر این نهاد اقدامی جهت فعل و یا ترک فعل انجام دهد در چارچوب قانون باید در دادسرای نظامی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

پلیس نمی تواند طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سازمان طرح ترافیک خودش برای خودش مستقل شده درکجای دنیا ما زوج و فرد داریم که پول کلان ا مردم می گیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فقط منبع درامده شهرداریه وهیچ گونه منفعتی برای مردم نداره .شهرداری اگه نگران مردمه اتوبوس هاشو سرویس کنه که ۱۰۰درصد الودگی هوا تولید میکنن.تشکر میکنم اگه نیروی انتظامی بتونه جمع کنه این بساط مسخره رو
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ترافیک سنگین و نامشخص خصوصا عصرها مردم را کلافه کرده است . آلودگی هوا سلامت مردم را تهدید می کند . هر روز عده ای را روانه بیمارستان و گروهی را روانه قبرستان می کند . هر شهروند ی با کمی تامل به وضوح می بیند که هیچ مدیریتی بر شهر حاکم نیست. نهادهای مسول بجای ارائه راه کار و حل معضل با خط و نشان کشیدن برای همدیگر بیشتر در پی قدرت نمایی هستند. . پلیس میگوید ما طرح داده ایم شهرداری پاسخ نمیدهد . پس راسا طرح ترافیک جدید را تغییر می دهیم . شهرداری می گوید پلیس این اختیار را ندارد. اختیار پلیس در طرح زوج و فرد بود و اکنون که اسم طرح عوض شده است اختیارات پلیس هم پرید و دیگر اختیاری ندارد. و........ و هزاران دلیل دیگر که برای کار نکردن میتوان تراشید. حق شهروندی کجاست ؟ آیا باید در لابلای روزنامه ها و شعار های انتخاباتی آنرا دید ؟ آیا مدیری نیست که این مسائل را رسیدگی و حل کند؟ اگر راهکاری ندارید و شهامت بیان آن و دادن پست و مقام خود به اشخاص شایسته را هم ندارید . حداقل اینقدر آزادگی و شعور داشته باشید که این دعواها ی منفعت طلبانه را به سطح جامعه و مردم نکشید. با روح و روان مردم بازی نکنید. مردم به اندازه کافی مشکلات دارند . مردم چه کاری میتوانند انجام دهند؟ هر چند اگر مردم در هنگامی که برگه رای در دست داشتند قدری فکر میکردند دچار احساسات نمی شدند . مشکلات به این اندازه نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ایزانلو
۱۳:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بخدا همون زوج و فرد بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقا جان
یک مطلبی هم در مورد اینکه پلیس در جاده ها حق نداره به راننده خاطی بگه مدارکت رو بردار و بیار ، بنویسید .
پلیس خودش باید بره نزد راننده و مدارکش را بخواد و اگر لازم شد جریمه اش هم بکنه.
Germany
مهرداد
۱۳:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طرح بی خودی هست چون تاثیری تو الودگی هوا نداره فقط فشار بر مردم هست من از پلیس تشکر میکنم که خواسته این طرح بی خود حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اخخخخخخ. شورای شهر اصلاح طلبان چه تهدید سنگینی کرد پلیس رو. اگه پلیس این کارو بکنه قلک اقایون خالی میشه
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باید واسه یه هفته ورود خودرو های شخصی ممنوع بشه
فقط از وسایل عمومی استفاده شه
دولت واسه تشویق باید واسه نقلیه رو رایگان کنه
اخبار تهران رو می خوانم
فاجعه بار هست
این خودش خود کشی هست
آخرین اخبار