مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: زندان جای مناسبی برای افرادی که به دلیل سهل انگاری، جرایم غیر عمد مرتکب شده اند نیست.

زندان جای مناسبی برای جرایم غیر عمد نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد غفاریان قدیرزاده طوسی  مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی در نشست خبری "به‌رسم ابرار" با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: گفت: پارسال  حدود یک هزار و۲۹۰ نفر زندانی جرایم غیر نقد در استان داشتیم که ۴۶۶ نفر از طریق طرح اعسار، ۱۰۵ نفر با رضایت شاکیان و مشاور‌های مددکاران، ۵۵۷ نفر با پرداخت کل یا بخشی از بدهی و مابقی افراد به همین ترتیب آزادشده‌اند.

او تصریح کرد: امسال  ۶۳۹ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان رضوی داریم که ۱۹۷ نفر با پرداخت وجه بلاعوض یا تسهیلات، ۱۱۱ نفر با مشاوره بدون پرداخت وجه نقد و ۳۳۱ نفر دیگر توسط محاکم زمینه آزادسازی آنان فراهم شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی با طرح این سؤال که ما زندان را درمانگاه اجتماعی، زندانی را آسیب‌دیده اجتماعی و خودمان را درمانگر می‌دانیم، گفت: زندان جای مناسبی برای جرایم غیر عمد نیست که به خاطر سهل‌انگاری به زندان افتاده‌اند.

غفاریان قدیرزاده طوسی با اشاره به اینکه زندانیان جرایم غیر عمد حتی اگر یک‌شب در زندان بمانند تحت تأثیر قرار می‌گیرند، افزود: نباید برای زندانیان جرایم غیر عمد، سوءسابقه در نظر گرفته شود، اما جامعه این افراد را به چشم مجرم می‌ببیند و تا آخر عمر برچسب مجرم بودن را به آن‌ها و خانوادهایشان می‌زنند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: ما در ستاد دیه شبانه‌روزی پاسخگو هستیم چرا که هر یک از این افراد که به زندان می‌افتند به تعبیری حیات اجتماعی از آن‌ها گرفته می‌شود و باید تلاش کنیم تا حیات اجتماعی را به آن‌ها برگردانیم و بعد از پایان مدت زندان با توانمند کردنشان آن‌ها را به آغوش جامعه و خانواده‌ها بسپاریم.

او با بیان اینکه ستاد دیه استان هیئت‌امنایی اداره می‌شود،تصریح کرد: حقیقتاً آزادسازی زندانیان امری لذت‌بخش است و باید سعی کنیم در موقوفات به‌اندازه توانمان نقشی را ایفا کنیم.
 
غفاریان قدیرزاده طوسی  افزود: ۱۳هزار و۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کشور داریم که خراسان رضوی با ۵۲۶ زندانی جرایم غیر نقد رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: لیست ۷۷ نفری که متغیر است در اختیار داریم که امید داریم با کمک مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بتوانیم زمینه آزادسازی آن‌ها فراهم کنیم.

او با بیان اینکه از تسهیلات و وام‌های چهار درصدی برای آزادسازی زندانیان استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: خیرین نیز با ضمانت کردن وثیقه‌هایشان می‌توانند در این امر به ما کمک کنند.

غفاریان قدیرزاده طوسی با بیان اینکه با یک کار تبلیغاتی در فضای مجازی ۳۸۰ میلیون تومان برای کمک به جرایم غیر نقدی جمع شده است، ادامه داد: در گل‌ریزان الهیه ۱۴۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد که نسبت به فضای مجازی کمتر است، اما تبلیغات در فضای مجازی نیاز به هماهنگی با معاونت دادستانی و پلیس فتا دارد تا از سوءاستفاده در این زمینه جلوگیری شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

امسال  ۶۳۹ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان رضوی داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.