مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در تلاشیم با کمک ستاد زندان‌ها و خیرین فعالیت‌های فرهنگی زندانیان را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری "به‌رسم ابرار" با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: یکی از بخش‌های مهم جامعه ما افرادی هستند که بنا به دلایلی باید مدتی را در زندان‌ها سپری کنند، در تلاشیم با کمک ستاد زندان‌ها و خیرین فعالیت‌های فرهنگی زندانیان را ارتقا دهیم.

او تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها، آموزش صبح‌خوانی قرآن در چناران، طرح بشارت۱۴۵۲، توزیع ۲۱ بسته فرهنگی به مناسب هفته کرامت، اعزام سخنرانان، مداحان و توزیع ۸۰۰ جلد کتاب با داستان‌های مختلف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر ارتقای سطح فرهنگی و بازسازی روحیه زندانیان، گفت: اخیراً ۹ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ یک میلیارد ریال آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: پاسخ به این سؤال که آیا ماندن زندانیان در زندان بهتر است یا خیر پاسخی مشکل است چرا که وقتی فردی وارد زندان می‌شود خودش شخص و خانواده‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به‌نوعی آسیب‌پذیر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان جرایم غیر نقد به خاطر مبالغ اندکی که توان پرداخت آن را ندارند روانه زندان می‌شوند، تصریح کرد: کم‌ترین بدهی فردی پنج میلیون و۶۵۵ هزار تومان است، از ستاد زندان‌ها لیست افرادی که در اولویت هستند را دریافت کرده‌ایم تا با کمک ستاد دیه زمینه آزادی سازی آنان را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خیلی از خانواده با اعتقاد به رأفت اسلامی از حق خود می‌گذرند، گفت: بعضی از خیرین با مبالغ نقدی یا آبرو و اعتبار خود در این زمینه کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدزاده   با تأکید بر این مطلب که کفاره گناهان انسان شاد کردن دل غم‌زده مؤمنان است، ادامه داد: افرادی که به خاطر جرایم غیر عمد به زندان‌ها افتاده‌اند حقیقتاً غم‌زده هستند و چه نیکو است تا با ثروت، قلم و اعتبار خود بتوانیم به این اشخاص و خانواده‌های غم‌زده آنان کمک کنیم.

او آزادی سازی زندانیان و حفظ آبروی آنان را از مصادیق بارز خیر دانست و تصریح کرد: زندان فضایی نیست که افراد جرایم غیر عمد در کنار قاچاقچیان قرار بگیرند، زیرا قطعاً دچار آسیب‌های جدی می‌شوند، امیدوارم همگی به حد توان در این کار خداپسندانه شریک شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به مناسب ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم گل‌ریزانی به‌رسم ابرار که رسم اهل‌بیت هست داریم و امیدوارم با کمک‌های خیرین ۵۲۶ زندانی جرایم غیر نقد خراسان رضوی آزاد شوند.

خراسان رضوی ششمین رتبه را بحث زندانی‌های جرایم غیر نقد در کشور دارد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

افزایش فعالیت های فرهنگی در زندان های مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.