دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان البرز گفت :استان البرز خوشبختانه توانسته در بسته رونق تولید سال ۹۷ رتبه اول کشور را کسب کند.

البرز رتبه اول کشور در بسته رونق تولیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، اسماعیل جلیلی معاون حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی  کشور در پنجاه و دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد و دارایی در البرز گفت: این شورا با نظارت وزیر اقتصاد تلاش می‌کند به بخش‌های مختلفی که در استان‌ها در حوزه اقتصادی  مانند گمرک، مالیات، بیمه بانک و اموال تملیکی و سازمان‌های تابعهبه فعالیت می‌پردازند ،سر بزند و به صورت دوره‌ای جلساتی برگزار کند.

او  افزود: در این جلسه نیز آخرین وضعیت اقتصادی استان البرز و سازمان‌های اقتصادی بررسی شد و اگر مشکلی با موضوعات اقتصادی وجود داشته باشد در جهت رفع نواقص اقدام خواهیم کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین بخش خصوصی و حوزه دولت و فعالان اقتصادی وجود دارد ،ادامه داد: نشانه‌ی این همکاری از این برنامه‌های ما در حوزه درآمدی در حوزه منابع و مصارف سپرده‌ها در بانک‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای در استان مشخص است.

او در ادامه به فرصت و ظرفیتی که برای مودیان مالیاتی توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شد پرداخت و گفت : این فرصت بخشودگی مالیاتی تمام کسانی بود که تا پایان مهرماه می‌توانستند از ظرفیت بخشودگی جرایم استفاده کنند و با پرداخت اصل بدهی پرونده مالیاتی آن‌ها بسته شد و این اتفاق خوب در استان البرز هم رخ داد.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع سرمایه گذاری خارجی افزود : ما آمادگی کامل را برای ورود این منابع داریم، اما محدودیت‌های بین‌المللی کار را دشوار ساخته، ظرفیت سازی برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور دارند مثل بخشودگی‌ها و منابع تابعیت اقامت صورت گرفت که امیدواریم برای ورود منابع راه گشا باشند.

معاون حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی گفت : در حال حاضر حدود ۳۰ میلیارد در بخش پروژه ها، خط اعتباری ما آماده است، اما مشکل انتقال این منابع وجود دارد.

 اسلامیان، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان البرز نیز در این همایش با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های نظام بانکی تامین مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی توجیه‌پذیر در راستای بهبود فضای کسب و کار است گفت: استان البرز خوشبختانه با همت همه مدیران و وحدت و همدلی و همگرایی و هم‌افزایی که وجود دارد در بسته رونق تولید سال ۹۷ رتبه اول کشور را کسب کرد.

او  افزود: بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تسهیلات در خصوص  گردش سرمایه ثابت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان البرز در پایان گفت : در ۷ ماهه سال جاری نیز استان البرز رتبه اول را دارد و بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تسهیلاتی که درباره تامین مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی در قالب بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط بانک‌ها پرداخت شده است .

انتهای پیام/و

کسب رتبه برتر استان البرز در رونق تولید

برچسب ها: استانداری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.