رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت :واحد‌های عملیاتی اورژانس البرز به دنبال استمرار آلودگی هوا در اماکن پرتردد مستقر هستند.

آماده باش اورژانس البرز برای آلودگی هوامهرداد بابایی ،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت:با توجه به اینکه همچنان سطح آلاینده‌ها در استان البرز در وضعیت هشدار قرار دارد، دستگاه‌های مختلف به فراخور نقش خود دست به اقداماتی زده اند.

او افزود:لازم به ذکر است در ایامی که میزان آلاینده‌ها در سطح هشدار قرار دارد، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بابایی گفت:طی سه روز گذشته، ۳۲۴ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به انحاء مختلف از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شده اند که از این تعداد ۲۳۷ نفر مشکل قلبی و ۸۷ نفر مشکل تنفسی داشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز ادامه داد:به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

او افزود:شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحد‌های مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت:به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

بابایی ادامه داد:همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.
او گفت:استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها‌ی تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز در پایان اظهار کرد:از شهروندان البرزی تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدار‌هایی که از طریق رسانه و یا فضا‌های مجازی از سوی سازمان‌های مربوط  اعلام می‌شود توجه کنند و توصیه‌ها را به کار بگیرند.

انتهای پیام/ا.و

استقرار واحدهای عملیاتی اورژانس البرز در اماکن پرتردد به دنبال استمرار آلودگی هوا

برچسب ها: اورژانس ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.