سیل اخیر در تربت‌جام ۲۱/۵ میلیارد ریال خسارت وارد.

خسارت بیش از ۲۱ میلیاردی سیل در تربت‌جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین خاکی رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارندگی و سیلاب ۹ آبان در تربت‌جام ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی، دام و طیور این شهرستان وارد کرد.

او افزود: در جریان بارندگی اخیر بخش زراعت و باغبانی تربت‌جام یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، بخش دام بخاطر اتلاف ۲۰۰ راس دام سبک معادل هشت میلیارد ریال، بخش تاسیسات و صنایع کشاورزی ۱۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال و بخش قنات‌ها ۱.۵ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

او ادامه داد: بر این اساس در مجموع ۲۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از بارندگی اخیر در شهرستان تربت جام به بخش کشاورزی، دام و طیور خسارت وارد شده است.

او گفت: شهرستان خواف هم در جریان این بارندگی دچار دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال خسارت در بخش زراعت، باغبانی و تاسیسات کشاورزی شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این اطلاعات براساس برآورد اولیه است و خسارات وارد آمده درماه آینده جمع بندی می‌شود.

خاکی افزود:در جریان بارندگی نهم آبان ماه در خراسان رضوی شهرستان تربت‌جام بیشترین میزان خسارت و خرابی ناشی از بارندگی و سیلاب را تجربه کرد و در پی حادثه رهاشدگی یک خودرو در جریان سیلاب در این شهرستان دو نفر جان باختند.

تربت‌جام با تولید ۲۰ نوع محصول زراعی و ۱۸ نوع محصول باغی به لحاظ تولید سیب زمینی جایگاه سوم را در استان خراسان رضوی دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

سیل اخیر در تربت جام خسارات زیادی را متوجه مردم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.