رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف اختلاف و درگیری بین دوطایفه که بر اثر وقوع یک فقره قتل عمدی شدت گرفته بود به سازش ختم شد.

بخشش حکم قصاص یک نفر در زاهدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اثر وقوع یک فقره قتل اختلاف و درگیری بین دوطایفه در سیستان و بلوچستان شدت گرفته بود که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این اختلاف و درگیری به سازش ختم شد.

او  افزود: پس از دستگیری متهم، ولی دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و قصاص وی را خواستار شدند دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانسته و وی را به قصاص نفس در حق اولیای دم محکوم می‌کند.

بندانی ادامه داد: پرونده از واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زابل به شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان برای صلح و سازش ارسال شد که با ارجاع پرونده اقدامات لازم برای جلب رضایت از شاکی آغاز شد و جلسه فوق العاده در شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان برگزار و طرفین توافق کردند که مذاکرات برای جلب رضایت ادامه یابد.

او  گفت: نهایتا جلسه‌ای با دعوت از اولیای دم صورت گرفت و مباحثی در زمینه مزایای گذشت و نتایج و تاثیر آن در جامعه مطرح شد با توجه به اینکه محل سکونت اولیای دم در شهرستان زابل بود جلسه مردمداری با حضوری معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان طوایف برگزار شد و اولیای دم با حضور در دفترخانه اسناد رسمی زابل رضایت خود را اعلام و ثبت کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصلاح و آشتی بین مومنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که شورا‌های حل اختلاف در این راستا حرکت کرده و تلاش می‌کنند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات مختلف فراهم کنند.

او  در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۱۹ شهرستان زاهدان در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

یک نفر در زاهدان از مجازات قصاص نفس نجات یافت

برچسب ها: قوه قضاییه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار