رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 شهرستان زاهدان، اختلاف و درگیری بین دو طایفه در زابل به سازش ختم شد.

صلح و سازش دو طایفه در زابلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اثر وقوع یک فقره قتل در شهرستان زابل در تاریخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۲یک نفر به قتل می‌رسد.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات لازم توسط ماموران، فرد قاتل دستگیر و به مراجع قانونی تحویل می‌گردد و پس از طی مراحل قانونی و قضایی وی به قصاص نفس در حق اولیای دم پس از استیذان از مقام معظم رهبری و تضمین حق صغار محکوم می‌گردد

بندانی تصریح کرد: پس انجام مراحل قضایی و صدور حکم قطعی ، پرونده در تاریخ ۹۷/۰۶/۲۷از شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان مستقر در شهرستان زابل به شورای حل اختلاف شماره ۱۹ ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۱۹ ، تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش بین دو طایفه آغاز شد.

بندانی ادامه داد: اعضای شورای حل اختلاف نیز با برگزاری جلسات متعدد با خانواده طرفین اقدامات لازم را انجام دادند.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش موثر و جایگاه خوب و ارزشمند بزرگان و ریش سفیدان در منطقه و همچنین اثرات مثبت گذشت در جامعه، خانواده مقتول رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از افراد دارای نفوذ اجتماعی در شوراهای حل اختلاف استان باعث شده تا بیشتر پرونده‌های اختلافات طایفه ای به سازش ختم و بار از دوش محاکم دادگستری برداشته شود که جا دارد از تلاش‌های تمامی اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدان و بزرگان و ریش سفیدان قدردانی کنیم.

انتهای پیام/ع

پایان اختلاف دو طایفه در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار