رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع پرونده‌های وارده به دادگستری ۹۷ درصد پرونده‌های رسیدگی و مختومه شده است.

۹۷ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری رسیدگی و مختومه شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: مجموع پرونده‌های وارده به دادگستری استان در سال گذشته ۱۹۲ هزار و ۲۶۱ فقره پرونده بوده که ۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستانرئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه آمار رشد پرونده‌های وارده به دادگستری در مقایسه با آمار کشوری بسیار پایین است گفت: از مجموع پرونده‌های وارده ۹۷ درصد پرونده‌های رسیدگی شده و مختومه شده است.

وی ادامه داد: علاوه پرونده‌های وارده دادگستری، پرونده‌های وارده در شورا‌های حل اختلاف نیز ۳۰ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده در یکسال گذشته وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۳ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد صلح و سازش اولویت شورا‌های حل اختلاف است گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۰۷ فقره پرونده قابل صلح و سازش، ۶ هزار و ۳۹۵ فقره پرونده منتهی به سازش شده است و در واقع ۳۳ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شده است.

انتهای پیام/ع

صلح و سازش اولویت شورا‌های حل اختلاف است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار