یادواره شهید حمدالله دکامی زاده و ۸۳۵ شهید والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان قصرشیرین روز دوشنبه با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیرسرتیپ فرج الله برات پور فرمانده و یکی از طراحان عملیات اچ ۳ گفت : رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام معادلات و دکترین نظامی را تغییر داد.

او گفت : تمام دنیا به صدام و رژیم بعث کمک می‌کرد که صادرات نفت ما در جنگ قطع کند، ولی رشادت‌های رزمندگان و به خصوص نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مانع از این هدف شوم دشمن شد.

او افزود: دشمن فکر می‌کرد در همان روز اول آغاز جنگ نابرابر، خرمشهر را فتح می‌کند، اما این اتفاق نیفتاد و شهدا و رزمندگان با رشادت‌ها و تقدیم خون خود آزادی استقلال و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

فرمانده و از طراحان عملیات اچ ۳ گفت: بعد از اشغال سفارت آمریکا یگان‌های اطلاعاتی نیرو‌های هوایی ارتش تحرکات دشمن در مرز‌های کشور را رصد کردند و صدام ملعون ۱۲ لشکر در مرز‌ها مستقر کرد و گفته بود سه جزیره تحت حاکمیت ایران را برای اعراب پس می‌گیرد.

امیر سرتیپ برات پور گفت: دشمن طی یک نقشه و طراحی از پیش تعیین شده آماده حمله شده بود و دکترین ما قبل از انقلاب این بود که باید آفندی در مقابل دشمنان عمل کرد، اما بعد از انقلاب طرح‌های ما پدافندی شد.

برات پور افزود: دشمن قبل از سی و یکم شهریور ماه با بمباران شهر‌های قصرشیرین و مهران تحرکات خود را آغاز کرد و در آن مدت ۹۱۴ تجاوز مرزی عراق را به سازمان ملل قبل از شروع جنگ ارائه کردیم.

او گفت: تمام دنیا عزمشان را جزم کرده بودند که صدام را تجهیز و انقلاب را از بین ببرد و ارتش ما در آن زمان بخصوص نیروی زمینی آماده این جنگ نبود و فقط نیروی هوایی از آمادگی کافی برخوردار بود.

او گفت: آن‌ها تصور کردند با طرح کودتای نقاب فرصت سازماندهی را از نیروی هوایی ارتش می‌گیرند از این رو با ۲۹۲ فروند هواپیما حمله را در ۳۱ شهریور آغاز کرد.

او افزود:، اما نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰ فروند هواپیما را یکم مهر یک روز پس از حمله عراق به سوی این کشور تجهیز کرد و در یک زمان تمام پایگاه‌های عراق را بمباران کردند که صدام و دنیا را متعجب کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ۳۳۴ سورتی پرواز در یک روز توسط نیروی هوایی علیه عراق انجام شد و در ۴۵ روز اول بیش از پنج هزار سورتی پرواز انجام داد.

او هشت سال دفاع مقدس را سند افتخار و عزت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین امسال افتخار بازگشایی مرز خسروی را داشت تا میزبانی شایسته برای خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی باشد و مردم این شهرستان از دیرباز افتخار میزبانی زائرانامام حسین (ع) را دارند.

حشمت الله رضایی افزود: عملیات اچ سه که به فرماندهی امیر برات پور انجام شد پیچیده‌ترین حمله هوایی دوران جنگ تحمیلی بود.

او گفت: ۸۳۵ شهید گلگون کفن در قصرشیرین تقدیم انقلاب اسلامی شده است و همه مردم این دیار زخم خورده هشت سال جنگ تحمیلی هستند و این وظیفه مسؤلان را برای خدمتگزاری هرچه بهتر بیشتر می‌کند.

رضایی گفت: جوانان این کشور همواره پای آرمان‌های انقلاب بوده و امروز هم مدافعان حرم در صف دفاع ایستاده اند.

 

 

انتهای پیام/د

رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان تمام معادلات و دکترین نظامی را تغییر داد

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.