دارو‌های شیمیایی تاریخ مصرف گذشته در جاده ده بار به صورت نیمه سوخته و خطرناک رها سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در پی گزارش مردمی از رها سازی مقدار زیادی دارو‌های تاریخ مصرف گذشته در جاده ده بار که به صورت نیمه سوخته ریخته شده بود از علی حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی پیگیر این موضوع شدیم.

علی حسنی یزدی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: داروخانه‌ها یک سری قرارداد برای برگشت دارو‌های تاریخ مصرف گذشته با شرکت‌های داروسازی دارند که براساس قوانین زیست محیطی دفع می‌شوند.

او ادامه داد: یک سری دارو‌های دیگر نیز هستند که مربوط به مراکز مختلف می‌باشد که به صورت قراداد‌های مشخص با شرکت‌های خصوصی، دارو‌های تاریخ مصرف گذشته پلمپ و انتقال داده می‌شود به سایت‌های ویژه که در کشور مجوز دارند دفع انجام می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دفع پسماند‌های بیمارستان‌ها، گفت: بخشی از پسماند‌های عفونی و بیمارستانی، چون خطرناک هستند باید بی خطر شوند و معمولا برای بی خطر سازی در مشهد از دو روش استفاده از دستگاه ماکرووی و استفاده از اتوکلاو انجام می‌شود.

حسنی با اشاره به تخلف بعضی از داروخانه‌ها برای معدوم سازی دارو‌های تاریخ مصرف گذشته افزود: چون هزینه‌های بی خطر سازی زباله‌ها و برگشت دارو‌ها به مراکز مربوط زیاد بوده این تخلف را انجام داده و در طبیعت رها سازی و سوزانده می‌شود که این کار باعث آسیب زیست محیطی جبران ناپذیری خواهد شد.

او تصریح کرد: مردم می‌توانند با هرگونه تخلفی که از داروخانه‌ها و مراکز درمانی مشاهد کردند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را بیان کنند و در اسرع وقت پیگیری با متخلف براساس قوانین برخورد لازم صورت می گیرد.
 
بیابان مقصد دارو‌های مورد نیاز مردم
 
بیابان مقصد دارو‌های مورد نیاز مردم
 
بیابان مقصد دارو‌های مورد نیاز مردم
 
انتهای پیام//ح. ص
 

سامانه ۱۹۰ پاسخگوی مشکلات بهداشتی و دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.