ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محل‌های اسکان موقت برای دام‌های مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ایجاد می‌کند.

اسکان موقت دام‌های مناطق زلزله زده آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  با اشاره به خسارت زلزله اخیر به اماکن دامی آذربایجان شرقی گفت: برای اسکان موقت دام‌ها در ۲۰ نقطه در شهرستان‌های میانه و سراب محل‌های مخصوصی ایجاد می‌شود.

او  افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین دام‌های روستائیانی را که احشام آن‌ها در زمین لرزه اخیر تلف شده است در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در ۶۵ روستای خسارت دیده از زلزله در ۲ شهرستان میانه و سراب در مجموع تعداد ۳۲۰ اماکن دامی خسارت دیده و ۹۹۵ رأس دام سبک و ۳۵۱ رأس دام سنگین تلف شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین لوازم خانگی آسیب دیدگان در زلزله، ارائه یکصد کانکس برای اسکان زلزله زدگان، اعزام کاروان سلامت برای ارائه خدمات درمانی، تامین ویلچر معلولان منطقه، اعزام کاروان امداد اجتماعی و فرهنگی برای تسکین آلام کودکان زلزله زده و توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان آسیب دیده در این زلزله را از برنامه‌های این ستاد در مناطق زلزله زده اعلام کرد.

به گفته او ، این ستاد از زمان وقوع زمین لرزه چادر‌های امدادی و اقلام غذایی ۷۲ ساعته به مناطق زلزله زده ارسال کرده و هم اکنون نیز روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم با راه اندازی آشپزخانه در شهرستان‌های میانه و سراب توزیع می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

وقوع زلزله در آذربایجان شرقی

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.