مجتبی محرمی گفت:بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های دامی کشور توسط موسسه رازی تولید می‌شود.

تولید بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های دامی کشور در موسسه رازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،مجتبی محرمی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی، در همایش پدافند غیر عامل زیستی درالبرز گفت: بیش از ۳۰ درصد واکسن‌های طیور کشور نیز در این موسسه ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه قالب واکسن‌های موثر انسانی نیز در این موسسه تولید می‌شود، افزود: این موسسه درحوزه آزمایشگاه تخصصی نیز در بیش از ۱۲ موسسه فعالیت دارد.


بیشتر بخوانید: هیچ گونه بیماری دام و طیور در کشور وجود ندارد/ کشور در واکسن‌های دامی به خودکفایی رسیده

او با اشاره به اینکه موسسه سرم سازی رازی توانمندی بالایی در تولید انواع سرم  نیز دارد ادامه داد : منابع ما محدود شده است اما باید از ظرفیتی به نام موسسه رازی در کشور نهایت بهره را ببریم.

محرمی افزود:گروهی تحت عنوان خصوصی سازی سعی دارند موسسه رازی را تضعیف کنند،به آنها پیشنهاد می کنیم در فضاهایی کار کنند که بدون استفاده و بدون کاربری مانده است.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی با اشاره به شایعه پراکنی هایی در خصوص موسسه رازی گفت : شایعه پراکنی هایی درباره موسسه رازی شنیده شده است مبنی بر این که موسسه رازی فروخته شده و یا دیگر فعالیت جدی ندارد،در صورتی که این اخبار اشتباه است.

انتهای پیام /ج.و

موسسه رازی بار اصلی تحقیقات دامپزشکی کشور را به دوش می کشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.