برگزاری مانور مقابله با بیماری آنفلو انزای فوق حاد پرندگان در عباس آباد

فرماندار شهرستان عباس آباد،گفت: نخستین مانور مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه اسب چین این شهرستان برگزار شد.

جواد اصلانی فرماندار و رئیس کمیته پدافند غیر عامل شهرستان عباس‌آباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:مانور آمادگی و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای نخستین بار با هدف چگونگی برخورد با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ارتقای دانش، میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی و آموزش در منطقه اسب چین این شهرستان  برگزار شد.

علوی رئیس کار گروه امداد و نجات و بهداشت و سلامت کمیته پدافند غیر عامل شهرستان عباس‌آباد،گفت:با توجه به اینکه در فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به نوار مرزی شمال کشور بویژه سواحل و آبندان‌های این شهرستان هستیم و منطقه در معرض خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار دارد، برگزاری این مانور ضروری بود.

او افزود، در این مانور با شبیه سازی کانون آلوده بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در مرغداری سنتی، ضمن کنترل منطقه، سنجش میزان آلودگی، سمپاشی محل نگهداری طیور، درمان، فوریت‌های پزشکی، واکسیناسیون، آموزش راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری از پرندگان به انسان، آموزش شکارچیان و امحاء مرغ‌ها و پرندگان آلوده انجام شد.

علوی با اشاره به اینکه در مانور شرجپور بخشدار بخش مرکزی عباس آباد، حسین زاده دهیار اسبچین و دیگر روسای ادارات سخنرانی کردند تصریح کرد، این مانور با پشتیبانی فرمانداری، بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی اسب چین، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروی انتظامی جمعیت هلال احمر و اورژانس برگزار شد.

انتهای پیام/س

مانور مقابله با بیماری آنفلو انزای فوق حاد پرندگان در منطقه اسب چین عباس آباد

برچسب ها: دامپزشکی ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار