حجت‌الاسلام انصاریان به روایتی از گفتگوی پیامبر اکرم (ص) با حضرت ملک الموت اشاره کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از رویداد‌های مهم تاریخ اسلام مسئله معراج پیامبراکرم (ص) است. معراج از "عرج" گرفته شده و در لغت به معنی بالا رفتن و جمع آن معارج است.

گفتگوی پیامبر (ص) و ملک الموت در شب معراج

طی این رویداد، پیامبر اکرم (ص) یک سال قبل از هجرت، پس از نماز مغرب در مسجدالحرام و از طریق مسجدالأقصى‏ به وسیله مرکبی به نام «بُراق» به آسمان‌‏ها رفت و، چون بازگشت، نماز صبح را در مسجدالحرام خواند.

درباره کیفیت معراج نبوی گفته شده معراج پیامبر، جسمانى و در بیدارى بوده، نه در خواب و با روح و اصل آن از ضروریات دین و مورد اتّفاق همه فرقه‌‏هاى اسلامى است. امام رضا (ع) در روایتی تکذیب ماجرای معراج را تکذیب مقام رسول‌الله (ص) معرفی کرده و فرمود: «مَنْ‏ کَذَّبَ‏ بِالْمِعْرَاجِ‏ فَقَدْ کَذَّبَ رَسُولَ اللَّهِ ص؛ کسی که داستان معراج را انکار کند، در واقع پیامبر را تکذیب کرده است». (صفات الشیعة شیخ صدوق، ص ۵۰)

در همین راستا کلیپی از سخنان حجت‌الاسلام حسین انصاریان درباره گفتگوی پیامبر اکرم (ص) با حضرت ملک الموت در شب معراج منتشر شده است.

این فیلم کوتاه را در ادامه تماشا کنید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کامران
۲۰:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
الله اکبر به عظمت و مقام اغا رسوالله . چه مقامی است که اغا رسول الله با عزرائیل هم کلام میشود . این عظمت و شکوه پیامبر رحمت و مهربانی ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آغا یعنی چی... آقا درسته