فرماندار شهرستان دشت آزدگان، دفاع مقدس را روایتی ماندگار از ایستادگی و شجاعت بزرگ مردان و شیرزنان سوسنگرد دانست.

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری دومین جلسه هماهنگی مراسم ۲۶ آبان سالگرد شکست حصر سوسنگرد گفت: تهاجم گسترده ارتش متجاوز عراق به فرماندهی صدام حسین که از مزدوران آمریکا در منطقه بود در سال ۱۳۵۹ در ۳ محور عمده به استان خوزستان انجام گرفت.

او افزود: در محور میانی جهت تصرف شهر اهواز مقاومت سرسختانه نیرو‌های ایرانی که انسجام کاملی هم نداشتند، باعث شد تا نیرو‌های متجاوز عراقی بار‌ها سمت حملات خود را تغییر دهند، لذا جهت حفظ روحیه نیرو‌های متجاوز خود اقدام به تصرف شهر‌های «بستان» و «سوسنگرد» نمودند که با مقاومت شدید مردم بومی منطقه مواجه شدند.

سیلاوی ادامه داد: خوشبختانه در اولین ساعات روز ۲۶ آبان، مدافعان شهر که مشتمل بر نیرو‌های مردمی، بسیجی، سپاهی و ژاندارمری سابق و ارتشی توانستند ارتش بعثی را شکست سختی دهند.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان با اشاره به اینکه در آن زمان فرماندهی جبهه میانی را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نماینده وقت امام در شورای عالی دفاع» و نقش تاثیر گذاری که رهبر در این مقاومت داشتند اظهار داشت: ما باید در این زمان به گونه‌ای برنامه ریزی نمائیم که نسل جدید جوانان از رشادت و ایثار رزمندگان و مردم این منطقه آگاه شده و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس را روایتی ماندگار از ایستادگی بزرگمردان و زنان شجاع این منطقه است که برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، به تبعیت از رهبر کبیر انقلاب، قله‌های رفیع رشادت و شهادت را درنوردیدند و اینگونه دسیسه‌های استکبار ستیزان را که فکر می‌کردند بدون هیچ مقاومتی این منطقه را فتح خواهند کرد خنثی کردند. از این رو باید فرهنگ ایثار و مقاومت این مردم شریف و ولایت مدار با شیوه‌های مناسب به نسل جدید و آینده منتقل و این گفتمان در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/گ

انقلاب اسلامی با دفاع مقدس ماندگار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.