دبیر اول بخش سیاسی سفارت کشور ژاپن امروز به شهرستان دشت آزادگان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تاکه شی کوموتو، دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن امروز در سفری که به شهرستان دشت آزادگان داشت، با وحید حاجی علیخانی معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان، غلامعباس هزاریان فرماندار دشت آزادگان و خوشنام بخشدار مرکزی سوسنگرد، دیدار و بر زمینه سازی افزایش روابط اقتصادی فرهنگی دولت ژاپن با استان خوزستان و علل الخصوص شهرستان دشت آزادگان تاکید کرد و گفت: دولت ژاپن در طرح‌های اقتصادی و آموزش زیست محیطی در این فعال است.

سفر دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن به شهرستان دشت آزادگان

وی با اشاره به علاقه ژاپنی‌ها به سفر به ایران و استان خوزستان بیان داشت: استان خوزستان یک استان زیبا با مردمی بسیار خوب و مهمان نواز و دارای توان گردشگری  است.

تاکه شی کوموتو، روبط ایران با ژاپن را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: خواستار زمینه سازی برای سرمایه گذاری در جهت توسعه طرح‌های اقتصادی فرهنگی صنعتی در دشت آزادگان باتوجه به استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود هستم.

دبیر اول بخش سیاسی سفارت کشور ژاپن همچنین با حضور در یادمان شهدای سوسنگرد و شهید چمران در روستای دهلاویه به مقام شهدا ادای احترام کرد.

سفر دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن به شهرستان دشت آزادگان

وی همچنین از بازار اصلی سوسنگرد بازدید و از نزدیک وضعیت بازار و چگونگی رونق اقتصادی در شهر را بررسی نمود.

هزاریان، فرماندار دشت آزادگان در این دیدار خواستار مشارکت دولت ژاپن در طرح‌های اقتصادی و اشتغال زایی با توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های ویژه این شهرستان شد و تندیس ۲۶ آبان سالگرد شکست حصر سوسنگرد را به وی اهداء کرد.

همچنین پوستر جاذبه‎های گردشگری شهرستان دشت‎آزادگان و هویزه نیز به منظور آشنا شدن با این جاذبه‎ها به رؤیت کوموتو قرار گرفت و توضیحاتی پیرامون جاذبه‎های شهرستان به او ارائه شد.

سفر دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن به شهرستان دشت آزادگان

تاکه شی کوموتو در ادامه از بازار سوسنگرد نیز بازدید و از نزدیک وضعیت بازار و چگونگی رونق اقتصادی در شهر را بررسی کرد.

در این دیدار علی عبیاوی، رئیس اداره میراث فرهنگی دشت‎آزادگان، خواهرخواندگی دو شهر ناکازاکی و سوسنگرد که هر دو مورد هجوم وحشیانه دشمنان انسانیت قرار گرفته بودند را خواستار شد که کوموتو قول بررسی موضوع و همکاری را در این زمینه داد.

همچنین هزاریان فرماندار شهرستان نیز از گردشگران ژاپنی جهت بازدید از شهرستان دعوت بعمل آورد و هزینه کامل هتل و خدمات اولین تور سیاحتی را برعهده گرفت.

سفر دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن به شهرستان دشت آزادگان

وی با بیان این‎که دشت‎آزادگان دارای ویژگی‎ها و پتانسیل‎های ویژه از جمله جاذبه‎های طبیعی است، خواستار مشارکت دولت ژاپن در طرح‎های اقتصادی، گردشگری و اشتغال‎زایی شد و تندیس 26 آبان سالگرد شکست حصر سوسنگرد را نیز به او اهداء کرد.

در پایان خوشنام بخشدار بخش مرکزی نیز درباره آداب و رسوم، محصولات کشاورزی و غذاهای محلی مردم این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد که مورد استقبال این میهمان قرار گرفت.

سفر دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن به شهرستان دشت آزادگان

انتهای پیام/گ

خوزستان میزبان ژاپنی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.