نمایشگاه هفته تصویرگری در مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمال طباطبایی عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگری ایران در آیین افتتاحیه هفته تصویرگری گفت: برنامه‌های هفته تصویرگری از ۴ سال قبل در کشور آغاز شده و امسال که شاهد پنجمین سال برگزاری برنامه‌های این هفته هستیم مشهد را به عنوان میزبان این رویداد ملی انتخاب کردیم.

او ادامه داد: پیش از آغاز این رویداد ۶ روزه نیز رونمایی از نشان آبان را داشتیم که به مناسبت ۱۵ آبان که به عنوان روز جهانی تصویرگری نامگذاری شده داشتیم؛ نشانی که به چهره‌های شاخص رویداد هفته تصویرگری در مشهد اهدا خواهد شد، نشان آبان از اعتبار مالی ویژه‌ای برخوردار نیست، اما از اهمیت علمی و هنری بالایی برخوردار است.
 
افتتاح نمایشگاه هفته تصویر گری در مشهد/پایه گذاری انجمن تصویرسازی در مشهد

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگری ایران با بیان اینکه در سطح کشور هنرمندان ایده‌پرور شاخصی در عرصه تصویرگری داریم، گفت: این شخصیت‌های برجسته پایه‌گذار رویداد‌های ناب در عرصه تصویرگری کشور بودند و همواره قدردان تلاش‌های بی‌پایان و خستگی‌ناپذیر آنان هستیم.

طباطبایی افزود: در سطح کشور ۴۰۰ تصویرگر پیوسته و ۱۵۰ عضو وابسته داریم و تاکنون ۶۰۰ فعال حرفه‌ای در این عرصه شناسایی شده و تصویرگری را حرفه‌ای می‌دانیم که از هنرش درآمدزایی هم داشته باشد.
 

او با اشاره به اینکه متاسفانه موانع زیادی بر سرراه هنرمندان تصویرگر وجود دارد، تصریح کرد: ما خطاب به مسئولان می‌گوییم که درخواست حمایت مالی نداریم و تنها خواسته‌مان رفع موانعی است که خودشان ناخواسته برسراه راه هنرمندان این عرصه قرار داده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگری ایران در رابطه با اقدامات صورت گرفته انجمن تصویرگری ایران در حوزه هنر‌های فرهنگی، مذهبی و امام رضایی، گفت: انجمن تصویرگری ایران همکاری خوبی با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی دارد و می‌خواهیم از ظرفیت هنرمندان تصویرگر در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و امام رضایی حداکثر بهره را ببریم.
 
محمدی معاون ارشاد در آئین افتتاحیه هفته تصویر گری مشهد گفت: در نظر داریم که با ارتباط که بین هنرمندان تصویری انجام شود تا بتوانیم انجمن تصویر سازی در خراسان رضوری را پایه گذاری کنیم.

او ادامه داد: تجربه همیشه نشان داده است که بخش خصوصی در هرکجا که ورود پیدا کرده است از بخش دولتی عملکرد بهتری داشته است و ما امیدواریم در همین بخش هم موفق عمل کنند.

هاشم جلیلی دبیر برگزاری نمایشگاه در مراسم گفت: روز ١٥ آبان به نام روز ملی تصویر گری نام گذاری شد و برای اولین بار در مشهد و در خراسان رضوی توسط موسسه عالی فردوس برگزار شد.
 
افتتاح نمایشگاه هفته تصویر گری در مشهد/پایه گذاری انجمن تصویرسازی در مشهد
او ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی اقشار مختلف جامعه با تصویر سازی و تصویری گری است چرا که این رشته جدید نیست و پیشینه آن به قرن ٨ تا ١١ هجری می رسد.

دبیر برگزاری نمایشگاه گفت: تصویر سازی رشته بسیار خوبی است که نزدیک به ١٤ سال است در مشهد و خراسان به صورت دانشگاهی تدریس می شود، اما همچنان برای بهتر شدن زیر ساخت‌های بسیار زیادی لازم دارد.

رئیس موسسه عالی فردوس مشهد گفت: اکثر المان‌های شهر از آثار دانشجویان موسسه ما هست و این امیدواریم که بتوانیم برای بهبود استعداد‌ها حمایت بیشتر داشته باشیم چرا که مشهد شهر بزرگ و زائر پذیر است و به وسیله رشته‌های هنری از جمله تصویر گری می توانیم هنراسلامی را نشان دهیم.

انتهای پیام//ج.ر
 
 

تصویرگری نمایانگر هنر اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.