نایب رییس هیات ورزش های همگانی استان اصفهان از کمبود بودجه برای این هیات گلایه کرد.

الهام مشکل گشا، نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: هیات ورزش‌های همگانی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی است که هدف آن پر کردن اوقات فراغت و تغییر سبک زندگی مردم و حرکت به سوی یک زندگی سالم است.

او با اشاره به وسعت فعالیت این هیات و گستردگی جامعه هدف آن که شامل عموم مردم است گفت: در حال حاضر ۲۸ کمیته تحت نظر هیات ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند که هر کدام از آن‌ها مثل کمیته‌های آمادگی جسمانی و روش‌های تمرینی دارای چند زیر گروه است.

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان با اشاره به اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی و ورزش رایگان برای همه مردم اذعان کرد:۱۲۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی همه روزه در اصفهان فعالیت می‌کنند که این ایستگاه‌ها توسط شهرداری اصفهان تجهیز شده اند و با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه هستند.

مشکل گشا در ارتباط با فعالیت‌های عمده هیات ورزش‌های همگانی با توجه به اهداف آن‌ها افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص، برگزاری رویداد‌های در رابطه با اجرا و معرفی رشته‌های مختلف ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی ۳ بخش اساسی فعالیت‌های این هیات را تشکیل می‌دهد و هدف اصلی هیات، افزایش درصد مشارکت مردمی و حرکت به سمت یک جامعه پویا، سالم و پر تحرک است.

او در خصوص حضور بانوان در ورزش همگانی توضیح داد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، سعی بر آن داریم که بستر بیشتری برای حضور بانوان فراهم کنیم. همچنین بیشتر مخاطبان ما جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و مربیگری را بانوان تشکیل می‌دهند که این امر موجب اشتغال زایی و توسعه ورزش توسط زنان علاقمند به ورزش در جامعه می‌شود.

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان با اشاره به کمیته تازه تاسیس سالمندی از فعالیت‌های مربوط به توسعه ورزش سالمندی در اصفهان گفت: بیشتر این فعالیت‌ها شامل معرفی و آموزش حرکات مناسب ورزشی و دوره‌های دانش افزایی و اطلاع رسانی در ارتباط با فواید ورزش و چگونگی به کارگیری آن در جهت گذر کردن از دوره سالمندی می‌باشد و تاکنون رویداد‌های آشنایی با رشته‌های پیلاتس و کراسفیت برای سالمندان در اصفهان برگزار شده است.

مشکل گشا افزود: همچنین فعالیت‌هایی متناسب با نیاز‌های کودکان در باشگاه‌های مخصوص کودک و با نظارت مستقیم فدراسیون و هیات ورزش‌های همگانی در حال انجام است و رشته‌هایی مثل ایروبیک، پیلاتس، ورزش در آب و یوگا برای کودکان و حرکات کاربردی و پایه در قالب بازی با نظارت کمیته بازی و ورزش توسط این هیات انجام می‌گیرد.اگر یک جامعه سالم و پویا در همه اقشار جامعه داشته باشیم بستر‌های بیشتری برای ورزش قهرمانی فراهم می‌شود. خوشبختانه با ریاست آقای آذرافروز که ارشد نظامی منطقه هستند، عموما رویداد‌های هیات ورزش‌های همگانی در اماکن متعلق به ارتش برگزار می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه ۶ ماه است که این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود که آسیب آن فقط به هیات‌ها می‌رسد. ورزش همگانی برای گسترش و جذب مخاطب بیشتر نیازمند تبلیغات فراوان است، اما با توجه به مشکلات ناشی از کمبود بودجه امکان انجام تبلیغات حرفه‌ای برای ما وجود ندارد. همچنین هیات نیاز به یک پایگاه ورزش همگانی دارد تا بتوانند فعالیت‌های خود را به صورت منسجم ادامه دهد، اما عمده فعالیت‌ها با حداقلی‌ترین امکانات و با کمک ارتش در حال انجام است.

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان اصفهان در پایان گفت: اگر حمایت‌ها به ویژه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بیشتر شود و هدف مشارکت بیشتر در گسترش سلامت و ورزش همگانی باشد شرایط بسیار مطلوبی در ساختار ورزشی شهر اصفهان شاهد خواهیم بود.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
 
 

ارتش تنها حامی هیات ورزش های همگانی

 
 
برچسب ها: ورزش همگانی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.