رستمی گفت: براساس آمار، گواهی استاندارد ۳۰ درصد از آسانسور‌ها به روز نیست که اداره کل استاندارد نسبت به روزرسانی این آسانسور‌ها دغدغه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: شهروندان ساکن در مجتمع و واحد‌های مسکونی برای به روزرسانی و دریافت گواهی استاندارد آسانسور بی‌تفاوت نباشند.

او افزود: شهروندان ساکن در منازل شخصی و مجتمع‌های مسکونی نسبت به روزرسانی گواهی استاندارد آسانسور مسئول باشند و در صورت فقدان به روز رسانی و بروز حوادث، دستگاه‌های اجرایی مربوط مسئولیتی در قبال سهل انگاری‌ها ندارند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: آسانسور‌های مستقر در مکان‌های دولتی، عمومی و تجاری با درخواست دستگاه‌های مربوط سالانه به روز رسانی می‌شود، اما در بخش خانگی اداره کل استاندارد براساس قانون نمی‌تواند به منازل شخصی سرکشی کند.

رستمی اضافه کرد: مدیران واحد‌های مسکونی به نمایندگی از دیگر از ساکنان می‌توانند مراتب را برای به روز رسانی آسانسور به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: افزون بر ۲۵۰ آزمایش برای اعطای مجوز استاندارد بر روی آسانسور انجام می‌شود و به هیچ عنوان مجوز نصب آسانسور غیراستاندارد در ساختمان‌های مختلف داده نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

۲۵۰ آزمایش برای اعطای مجوز استاندارد بر روی آسانسور انجام می‌شود

برچسب ها: استاندارد ، مردمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار