همایش رونمایی از سندتوسعه و اشتغالزایی 357 روستای چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش یک روزه تبیین و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۷۵ روستای استان گفت: محرومیت‌زدایی از روستا‌ها لازمه تحقق توسعه پایدار و شکوفایی کانون عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: در روستا‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که بهره‌گیری از آن نه تنها منجر به توسعه این مناطق می‌شود بلکه توسعه پایدار را نیز به همراه دارد.

عباسی ادامه داد: روستا‌های استان در حوزه گردشگری، رونق کسب و کار‌های خدماتی، توسعه باغات و کشاورزی، دامپروری و رونق مشاغل دانش‌بنیان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این ظرفیت‌ها را در خدمت محرومیت‌زدایی روستا‌ها به کار گرفت.

شهریارپور سرپرست سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت : این سند دو سال زودتر از زمان پیش بینی انجام گرفت و همه ظرفیت های 375 روستای استان به صورت برنامه ای راهبردی و عملیاتی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی روستاها تدوین شد.

او افزود : این سند الگویی کامل برای برنامه ریزان روستایی و مشارکت هرچه بیشتر آنان در رشد اقتصادی استان است.

جباری معاون برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور هم چهارمحال و بختیاری را از استانهای موفق در تنظیم سند توسعه و اشتغال زایی روستاهای این استان دانست.

انتهای پیام/خ

محرومیت‌زدایی از روستا‌ها لازمه تحقق توسعه پایدار

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار