امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: تحریم‌های دشمن علیه ایران باعث خودکفایی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست با معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تحریم‌های اعمال شده از سوی استکبار جهانی در هیچ عرصه‌ای اثرگذار نبوده، بلکه باعث خودکفایی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور شده است.

او تاکید کرد: صنایع دستی یکی از عرصه‌های مهم کشور و دارای نقش اصلی در اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی، تقویت نگاه جهانی، ارزآوری و رشد استعداد‌هاست.

نکونام، کار در حوزه صنایع دستی را نوعی سرمایه‌گذاری اعلام و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها آثار ارزشمندی دارد، اما نباید به این حد بسنده شود.

او یادآور شد: تامین مواد اولیه، بازاریابی و سرمایه در گردش از مهمترین نیاز‌های فعالان حوزه صنایع دستی است.

نکونام با اشاره به اینکه مناطق خاص تولیدات صنایع دستی مانند خاتم شیخ شبان باید مورد توجه مسئولان ملی باشد اظهار داشت: فراهم کردن زمینه عرضه تولیدات صنایع دستی به کشور‌های مختلف جهان در رونق این حوزه موثر است.

نکونام  تاکید کرد: انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حفظ بنا‌های فرهنگی بخصوص ساختمان‌های متروکه ثبتی فعالتر عمل کند.

او افزود: حمایت از میراث فرهنگی کشور و فعالان و بهره برداران این حوزه ضرورت دارد و احیای بنا‌های میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی مورد توجه جدی مسئولان در سطح ملی باشد.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افتتاح دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری، بازدید از کارگاه‌های تولیدی و نشست با فعالان و هنرمندان صنایع دستی به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

افتتاح دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار