رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از نامناسب بودن اکوسیستم فضای کسب و کار کشور گلایه کرد و گفت : یکی از دلایل این امر عملکرد فراقانونی برخی دستگاه‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به نامناسب بودن فضای کسب و کار در کشور، گفت : طی حدود ۱۰ سال اخیر که از خارج کشور به شدت تحت فشار بودیم، به جای آنکه در داخل کشور تسهیل‌گری صورت گیرد، از داخل نیز فشار مضاعفی را شاهد بوده‌ایم.

او یکی از مهمترین عوامل این فشار‌ها را قوانین و مقررات دست و پاگیر دانست و گفت : این عوامل شرایط را برای تولید و فعالیت اقتصادی در کشور سخت کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکل دیگر بدعتی است که طی دو سه سال اخیر در برخی دستگاه‌های اجرایی فراگیر شده و آن عملکرد فراقانونی دستگاه‌ها است که از برخی خلاء‌های موجود هم استفاده می‌کنند.

 کاشفی،گفت: حجم زیادی از پرونده‌هایی که بخشی خصوصی در دیوان عدالت اداری تشکیل داده مربوط به همین عملکرد فراقانونی دستگاه‌ها است.

او از عملکرد برخی از بانک‌ها و سخت‌گیری‌های آن‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: با چه منطقی تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی یک فعال اقتصادی بعد از چند سال سر از پنج میلیارد تومان درمی‌آورد و بانک‌ها نیز برای اینکه پول خود را وصول کنند از هردستاویزی استفاده می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از عملکرد برخی کارشناسان در بدنه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیز گلایه کرد و گفت: نظر یک کارشناس می‌تواند کار فعال اقتصادی را که هفتخوان را طی کرده، تا چند ماه عقب بیندازد.

کاشفی از تاثیر برخی فساد‌های اقتصادی بر فضای کسب و کار هم یاد کرد و افزود: البته امروز بیشتر احساس فساد در کشور وجود دارد تا فساد واقعی که بخشی از این امر ناشی از عملکرد برخی رسانه‌ها و انتشار برخی اخبار است که صحت آن‌ها مشخص نیست.

او افزود: بر اساس نظرسنجی که یکی از دستگاه‌های امنیتی انجام داده ۹۳ درصد مردم وجود فساد در کشور را قبول داشتند، اما فقط ۱۲ درصد با این فساد مواجه بودند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این احساس فساد را یکی از موانع توسعه اقتصادی دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر شاخص ادراک فساد در کشور یک نمره کاهش یابد، رشد اقتصادی ۱.۷ درصد افزایش می‌یابد و این امر بیانگر تاثیر سالم سازی فضای اداری بر بهبود فضای کسب و کار کشور است.

کاشفی گفت: با عملکرد قوه قضاییه در زمینه برخورد با فساد، شاهد بهبود فضای کسب و کار رو رونق تولید و اشتغال در کشور باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اکوسیستم فضای کسب و کار نامناسب است

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.