به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان نمونه دخترانه فرزانگان اراک اجرا شد.

گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با مانور پدافند غیرعامل در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان نمونه دخترانه فرزانگان اراک اجرا و این مانور خروج اضطراری، حمل مصدوم، اطفاء حریق و نحوه حمل مصدوم از ارتفاع برای دانش آموزان اموزش داده شد.

هدف از اجرای این برنامه که با حضور مسئولین شهرستان اراک و با همکاری آموزش و پرورش آتش‌نشانی و اورژانس انجام شد، ارتقاء آگاهی دانش آموزان و معلمان در کاهش تلفات و خسارات در بروز حوادث احتمالی است.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

امروزه که مردم نیازمند خدمات متفاوتی بوده و نیز به دنبال محیطی آرام و قابل سکونت درون شهر‌ها با آسایش می‌باشند و برای اصلاح زیرساخت‌های فعلی راهکار‌هایی با مهندسی مجدد لازم است. پدافند غیر عامل، تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می‌گیرد و عمده‌ترین هدف ان ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.

انتهای پیام / ج

مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان نمونه دخترانه فرزانگان اراک اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.