روند اجرایی طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد در زمینی به وسعت ۲۹ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۵۰ متر مربع ساخته می‌شود.

او افزود: روند اجرایی این طرح تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جوادی با اشاره تصویب ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح گردشگری بوستان تهلیجان اضافه کرد: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

او ادامه داد: نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی در طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ۱۰ درصد و دوران بازپرداخت آن هشت تا ۱۰ سال است.

جوادی گفت: تسهیلات درخواستی متقاضی برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

او اظهار داشت: برای اجرای طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد ۱۰۵ میلیارد ریال هم از محل آورده متقاضی تأمین و هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: محدوده اجرای این طرح شامل بال اصلی کوه تهلیجان به طول سه کیلومتر با روند شمال غربی به جنوب شرقی از دهکده المپیک تا بلوار آیت‌الله طالقانی (ره) شمالی و کوی شقایق است.

جوادی افزود: حفظ طبیعت و زیباسازی آن، حفظ مسائل زیست محیطی، جلوگیری از حضور دام در منطقه با ایجاد قرق، شیب‌بندی و کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها، ایجاد پوشش گیاهی مقاوم در برابر کم‌آبی و عمق کم خاک از الزامات زیست محیطی طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان است.

کوه تهلیجان در بلندترین نقطه مرکز چهارمحال و بختیاری با ارتفاع دو هزار و ۴۳۰ متر از سطح دریا نزدیک‌ترین ارتفاع به شهرکرد است.

انتهای پیام/ز

طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.