معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ذخیره دارویی مناسب در استان خبر داد و گفت : دارو‌های کمیاب هم در داروخانه حضرت امام (ره) و ولیعصر (عج) می‌توان یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مشکل جدی کمبود دارویی در کرمانشاه وجود ندارد و همه دارو‌های مورد نیاز مردم موجود و ذخیره دارویی مناسب جود دارد.

او در خصوص کمبود داروی وارفارین که کاربرد ضد انعقاد خون در بیماری‌های قلبی دارد، گفت : کمیاب بودن این دارو برخی نگرانی‌ها را برای بیماران ایجاد کرده، اما بیماران می‌توانند وارفارین را در داروخانه دولتی حضرت امام (ره) و ولیعصر (عج) تهیه کنند.

او به فعالیت حدود ۳۶ داروخانه منتخب در استان در راستای عرضه دارو‌هایی که کمبود دارند اشاره و گفت: معمولا در هر شهرستان یک داروخانه خاص داریم که همیشه دارو‌های کمیاب در آن‌ها موجود است.

 محمدی گفت: داروی انسولین نوومیکس کمبود داشتیم که خوشبختانه طی چند روز گذشته توزیع آن در سطح داروخانه‌های استان شروع شده است.

این مسؤول گفت: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو جای نگرانی جدی وجود ندارد و با کمبود جدی مواجه نیستیم و ذخیره مناسبی دارویی در استان وجود دارد.

او دارو‌های کمبود در استان را کمتر از ۵۰ دارو عنوان کرد و گفت: کمبود درصدی دارو همیشه در کل دنیا وجود داشته و تنها مختص ما نیست که با تدابیر اندیشیده شده برطرف می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.