میزان خسارت‌های اولیه وارده به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بر اثر زلزله دیشب اعلام شد.

خسارت زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زلزله شب گذشته تاکنون به ۱۱۵۰ راس دام سبک و سنگین و بیش از ۲۷۰ جایگاه دامی این استان خسارت وارد نمود.

اوافزود: ۳۰۰ راس دام سنگین و ۸۵۰ راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدام‌های لازم در خصوص دفن بهداشتی آن‌ها در حال پیگیری و انجام است.
او گفت: براساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶۵۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در ۱۶ روستای شهرستان میانه تلف شده اند و به ۱۷۰ واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت ۴۰ الی ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به ۱۰۰ واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.

فتحی افزود: اکیپ‌های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان برای دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان‌های زلزله زده حضور پیدا کردند.
ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد روز جمعه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین روستای ورنکش بخش ترکمنچای شهرستان میانه و روستای اسب فروشان شهرستان سراب را لرزاند.

 

انتهای پیام/

۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است

برچسب ها: زلزله ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار