مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از اعزام ۲ فروند بالگرد به مناطق زلزله‌زده خبرداد و گفت: این بالگرد‌ها به همراه ۳۴ تیم عملیاتی و امدادی ارزیابی منطقه را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، هنر برمدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۰ واحد مسکونی به طور کامل در روستای ورنکش میانه آسیب دیدند و روستای ورزقان به همراه پنج روستای دیگر بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

او  افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری ترک میانه تاکنون ۶ فوتی و ۳۳۵ مصدوم بر جای گذاشته و ۴۰۰ واحد مسکونی در مجموع آسیب دیده است.

هنربر ادامه داد: ۲۲ نفر از مصدومان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

او گفت: از ۸۰ روستای زلزله‌زده در آذربایجان شرقی بیش از ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و تیم‌های امدادی همچنان با سرعت به کمک رسانی و ارزیابی خود ادامه می‌دهند.

او افزود: اسکان اضطراری زلزله زده‌ها انجام شده و تخلیه اضطراری روستا‌ها نیز به پایان رسیده است ضمن اینکه استان‌های معین نیز در آماده باش کامل هستند.

هنربر گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه اعضا ستاد مدیریت بحران استان در منطقه حضور دارند و از نظر بر نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان نظارت دارند.

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا نیز با حضور در مناطق زلزله زده میانه گفت: دستگاه‌های اجرایی در منطقه حضور دارند و تمام امکانات سپاه برای امدادرسانی به مردم بسیج شده است بر این اساس نگرانی خاصی وجود ندارد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شده است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

تَرْک یکی از شهر‌های استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

وقوع زلزله در آذربایجان شرقی

 

برچسب ها: زلزله ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.