کنگره آمریکا متن شهادت یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ درباره تحقیقات استیضاح او را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، کنگره آمریکا متن شهادت یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ درباره تحقیقات استیضاح او را منتشر کرد.

بر این اساس، در متن منتشر شده که به شهادت جرج کنت، معاون دستیار وزیر امور خارجه مربوط است، آمده است: ترامپ از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته بود حتما در یک بیانیه تلویزیونی سه کلمه تحقیقات، بایدن و کلینتون را به زبان بیاورد، زیرا در غیر این صورت کمک‌های نظامی آمریکا به این کشور متوقف خواهد شد.

وی تاکید کرد: ترامپ صراحتاً و مستقیماً این کلمات کلیدی را به دیپلمات‌های اوکراینی تحمیل کرده بود.

این مقام افزود: رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ کارزاری برای تخریب ماری یوانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین تشکیل داده بود که در آن اطلاعات غلط و دروغ درباره یوانوویچ منتشر می‌شد.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار