اعتراضات مردم لبنان که ۲۲ روز پیش آغاز شد به تجمع در برابر برخی اماکن و نهاد‌های این کشور محدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اعتراض‌های لبنان پس از ۲۲ روز به طور چشمگیری فروکش کرده و به برخی تحصن‌ها در شماری از مناطق، اماکن و نهاد‌های عمومی کشور محدود شده است.

خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد: پس از ۲۲ روز واضح است که اعتراض‌های مردمی در لبنان به طور چشم گیری فروکش کرده و مردم درخواست می‌کنند تا بار دیگر برای ایجاد شوک مثبت به دولت فرصت داده شود.

«محمد قصب» فعال تحرکات مدنی گفت: «ما به عنوان تحرکات مدنی و مردمی و به نمایندگی از خود به دولت و مسئولان فرصت بزرگی دادیم. اما انتظار داریم هر چه سریع‌تر مسئولان کشور، قانون اساسی را اجرا و با عمل به مسئولیت‌های خود به مردم لبنان شوک مثبت وارد کنند.»

یکی از شهروندان لبنانی گفت: «با وجود همه رویداد‌ها ما سر کار آمدیم. کارمندان طبق روال طبیعی کار می‌کنند و معاملات هم عادی پیش می‌رود. هیچ مانعی وجود ندارد و کارمندان غیبت نکردند.»

یکی دیگر از شهروندان گفت: «می خواهیم به دولت فرصت دهیم تا مطالبات را محقق سازد.»

یک زن لبنانی هم تصریح کرد: «قطعا ما با هرج و مرج مخالفیم. اما در عین حال از مردم که خسته شده‌اند و مطالباتی به حقی دارند صد در صد حمایت می‌کنیم.»

خبرنگار در پایان گفت: با وجود اعتراض‌ها در اماکن مختلف لبنان با این حال این اعتراض‌ها بر آمد و رفت خودرو‌ها و مردم و همچنین بر روال زندگی عادی در این کشور تاثیر نگذاشته است.

مردم لبنان طی روز‌های گذشته در اعتراض به شرایط اقتصادی و فساد مالی به خیابان‌ها آمدند. اعتراضات آن‌ها به استعفای سعد الحریری، نخست وزیر این کشور منجر شد. با این حال به نظر می‌رسد، استعفای وی، خواسته معترضان را به طور کلی برآورده نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار