مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره اهداف باشگاه دانش آموزی دانشگاه و زمان ثبت نام دانش آموزان در سامانه این دانشگاه توضیح داد.

اهداف باشگاه دانش آموزیِ دانشگاه تهران+ زمان ثبت ناممحمدعلی زارع چاهوکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به منظور ارتباط برقرار کردن بین دانش آموزان با دانشگاه باشگاه دانش آموزی را تأسیس کردیم تا دانش آموزان بتوانند در آن به فعالیت بپردازند.

او ادامه داد: در این باشگاه، دانش آموزان می‌توانند رشته‌های خود را درست بشناسند، از استعداد‌ها و خلاقیت‌های خود آگاهی پیدا کنند و توانمندی‌های خود را افزایش دهند. به همین منظور برنامه‌های مختلفی در بحث آموزش مهارت‌های نرم داریم.

زارع‌چاهوکی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این باشگاه شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و تشویق آن‌ها با هدایت تحصیلی و ارائه مشاوره‌ است تا دانش آموزان بتوانند رشته‌های مناسب را انتخاب نمایند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: ما در این زمینه سعی کردیم که با آموزش و پرورش ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم در نهایت از دانش آموزان خلاق و نوآوری در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی حمایت کنیم.

او بیان کرد: برای تأسیس این باشگاه اساس نامه‌ای را تهیه کردیم که در تاریخ ۲۷/۱۲/ ۹۷ مصوب شد و این اساس نامه را در دانشگاه تهران و شیوه نامه اجرایی را برای این اساس نامه تهیه کردیم.


بیشتر بخوانید: باشگاه دانش آموزی راهکاری برای کمک به دانشجویان/ مشکل کمبود اماکن ورزشی تا ۴۰ سال آینده حل می‌شود


زارع‌چاهوکی اظهار کرد: فراخوان ثبت نامه در این باشگاه در هفته آینده رسمی می‌شود که بسته‌های استاندارد در زمینه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کسب و کار و... برای دانش آموزان تهیه کرده‌ایم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در تمامی رشته‌ها می‌توانند در این باشگاه ثبت نام کنند، همچنین قبل از ورود به باشگاه آزمون ورودی از دانش آموزان گرفته می‌شود و سپس مصاحبه‌هایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: عضویت‌هایی در این باشگاه به صورت ویژه وجود دارد مانند دانش آموزان رتبه اول تا سوم المپیادی که تأییدیه وزارت آموزش و پرورش را دارند می‌توانند به صورت ویژه وارد این باشگاه شوند.

زارع‌چاهوکی یادآور شد: از روز شنبه سامانه ثبت نام در باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

راه اندازی باشگاه دانش آموزی در دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار