سلطانی گفت: وجود ۴۰۰ محصول نانویی در کشور نشان از آن دارد که تفکرات به سمت خرید محصولات نانویی رفته است.

حرکت کشور به سمت خرید محصولات نانویی/ برگزیدگان نانو می‌توانند مدیران آینده این کشور باشندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدعلی سلطانی مدیر دبیرخانه ستاد فناوری نانو در مراسم اختتامیه المپیاد دانش آموزی نانو که در پژوهشگاه شیمی در حال برگزاری است، با بیان اینکه فعالیت‌های علمی مانند المپیاد وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف بلندی همچون پیشرفت کشور است، گفت: جشنواره‌های علمی در حوزه‌های مختلف سبب تقویت بنیه علمی کشور و رسیدن به هدف نهایی می‌شوند.

وی با اشاره به نیروی انسانی اظهار کرد: مهمترین عامل در کشور ما نیروی انسانی است و اکثر افراد باید نقش آفرینی مناسبی داشته باشند هرچه در علم پیشرفت داشته باشیم ضرر نکرده‌ایم.

سلطانی ادامه داد:‌ نیروی انسانی که در نانو تربیت می‌شود باید بتواند شرکتی را برای خود تأسیس کند و در آن بدرخشد مانند روز روشن است که برگزیدگان نانو می‌توانند مدیران آینده این کشور باشند.

مدیر دبیرخانه ستاد فناوری نانو با اشاره به محصولات دانش بنیان نانویی بیان کرد: ‌تولید 400 محصول نانویی در 80 شرکت نشان از این دارد که کشور به سمت خرید محصولات نانویی رفته است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان با وجود مشکلات بسیار توانسته‌اند به درخشش برسند و علت اصلی رشد آنها نوآوری است که دارند.

سلطانی اظهار کرد: وظیفه ما در ستاد نانو آن است که به کمک ابزارهای موجود بتوانیم فضا را برای جوانان فراهم کنیم.

برگزاری جشنواره نانو با هدف بررسی چالش‌های صنعتی

در ادامه این مراسم زارعی مدیر باشگاه دانش آموزی نانو با بیان اینکه این جشنواره از آ‌بان ماه 96 کار خود را آغاز کرده است، گفت: المپیاد در سه مرحله برگزار شد که در مرحله اول آن 18 هزار نفر ثبت نام کردند.

مدیر باشگاه دانش آموزی نانو ادامه داد: در این مرحله 50 درصد دانش آموزان حضور داشتند و به سوالات تخصصی تستی پاسخ دادند.

وی درباره مرحله دوم المپیاد تخصصی نانو گفت: در مرحله دوم سوالات تستی و تشریحی تخصصی طراحی شدند و همچنین در نهایت 439 نفر در مرحله سوم پاسخگوی سوالات بودند که از میان آنها 31 نفر به اردوی علمی 10 روزه دعوت شدند.

زارعی با بیان اینکه این دوره از المپیاد با بررسی هدف گذاری چالش‌های صنعتی کار خود را آغاز کرده‌ است، گفت: در این اردو نتایج قابل توجهی به دست آمد که شاخص ارزیابی آن سال‌های آینده نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار