رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز جلسات علنی برای تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور از هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جلسات علنی برای تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از هفته آینده برگزار می‌شود.

آدام شیف در اظهاراتی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز جلسات استماع علنی برای درخواست استیضاح ترامپ در هفته آینده گفت: می‌خواهیم درباره آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده است و میزانی که رئیس جمهور همه بخش‌های دولت را در هدف غیرقانونی تلاش برای جلب همکاری اوکراین جهت بدنام کردن رقیب سیاسی دخالت داده است و همچنین دیگر تئوری‌های توطئه درباره انتخابات ۲۰۱۶ که به نفع پویش انتخاباتی مجدد او خواهد بود، درک کاملی داشته باشیم.

او همچنین افزود: این جلسات استماع علنی فرصتی برای مردم آمریکا خواهد بود تا خودشان شهود را مورد ارزیابی قرار دهند و خودشان درباره صحت و اعتبار حرف‌های شهود قضاوت کنند و اطلاعات دست اولی درباره رفتار نامناسب رئیس جمهور (ترامپ) داشته باشند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تصویب رساند.

افزایش حمایت‌ها از استیضاح ترامپ از تبعات رسوایی تازه او موسوم به اوکراین گیت است. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار