طرح بوم سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بخیتاری در حال اجراست.

اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتاربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌حسین امینی رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در استان، به طور میانگین با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

او افزود: این طرح هم اکنون در ۶۹۲ هزار ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

امینی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۹ درصد مساحت استان را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به غنی سازی و توسعه این مناطق اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: امسال ۲۰۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

امینی، هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی و مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس، پیشگیری و کنترل خشکیدگی گونه‌های جنگلی، حفظ و ذخیره آب و رطوبت خاک، توسعه و غنی سازی جنگل همراه با بذر و نهال کاری اعلام کرد.

او گفت: تغییر الگوی مصرف سوخت، کاداستر و اصلاح هندسی نقشه‌های مناطق جنگلی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آن ها، اجرای عملیات‌های مکانیکی آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در پنج شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ و بروجن است.

امینی اظهار داشت: اجرای این طرح از سال گذشته همزمان با ۱۰ استان زاگرس نشین کشور، در چهارمحال و بختیاری آغاز شد وامید است به اجرای آن ایجاد رضایتمندی مردم و اثرات مطلوب معیشتی، اقتصادی و زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ز

۴۳  درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای طرح بوم سازگان زاگرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار